A Tesco indítja az akciókat: 25 éve nem volt ilyen a briteknél

Pénzcentrum2011. szeptember 26. 11:17

A várakozások szerint az elmúlt évek legkomolyabb árcsökkentő kampánya indul ma Nagy-Britanniában: a Tesco olyan mértékű leértékelést indít, amely a többi áruházláncot is hasonló lépésekre kényszerítheti.

Brit lapértesülések szerint az elmúlt 25 év legjelentősebb leértékelését indítja el ma a Tesco: egyes hírek szerint az áruházlánc üzleteiben tegnap éjszaka 14 ezer alkalmazott dolgozott azon, hogy kicserélje azt az összesen 3 millió árcímkét, amely mától -a korábbiakhoz képest- jóval alacsonyabb árat mutat.

Mozdulnak a vevők az olcsóságra
Elemzések szerint Nagy-Britanniában 60 éve voltak utoljára olyan megélhetési gondok, mint manapság - sokan pedig a recesszió további elmélyülésétől tartanak. Az általános fogyasztási cikkek harmada 10 százalékkal drágult az elmúlt egy évben.


A Tesco 3 ezer termék árát csökkenti 10-30 százalékkal, leginkább hétköznapi fogyasztási cikkekét: olcsóbb lesz náluk a kenyér, több sajt, gyümölcsök, zöldségek, a filteres tea, vagy például a tej is - ez utóbbi ára 16 százalékkal csökken. A legtöbb leértékelés a sajátmárkás termékeket érinti majd. Elemzői vélemények szerint azért vált szükségessé az áruházláncnak ezen termékek leértékelése, mert egyre több vevő váltott az ismert márkák alacsonyabb árú termékeire - így kezdtek háttérbe szorulni a szintén olcsó sajátmárkás árucikkek.

 


Az áresés egyik hatása, hogy az infláció és az emelkedő árak miatt spórolni kényszerülő brit családok a hétvégi bevásárlást ezúttal hétfőre halasztották. Ugyanakkor szakértők egyöntetűen arra számítanak, hogy más áruházláncok is követik majd a legnagyobb piaci szereplőnek számító Tesco példáját - a kiélezett verseny miatt nem is tehetnek mást- , és jelentős akciókat indítanak a következő napokban, hetekben. Első körben várhatóan a többi nagy brit áruházlánc, azaz az Asda, a Sainsbury's és a Waitrose lép majd, de a diszkontláncok, például az Aldi vagy a Lidl is rákényszerülnek az árcsökkentésre. Utóbbi az elmúlt napokban már "féláras hétvégét" tartott, ami népszerűnek bizonyult a vásárlók körében.

Nem kérdés, hogy hasonló leértékelés-kampányra Magyarországon is "vevők lennének a vevők". Ugyanakkor nálunk még jóval kevesebb a Tesco (és a többi áruházlánc) sajátmárkás terméke, mint a tradícionálisabb fogyasztói/vásárlási kultúrával rendelkező szigetországban - ezért is nehezebb lenne hasonló méretű akciót indítani. Könnyen lehet, hogy a következő jelentősebb leértékelési hullám decemberben indul majd nálunk: a -várhatóan- januártól életbe lépő áfaemelés ugyanis arra ösztönözheti a fogyasztókat, hogy minél több termékből spájzoljanak be.
Címkék:
árcímke,