Eljött a szuperolcsó parfümök, illatszerek ideje: így spórolhatsz

Pénzcentrum2011. szeptember 6. 05:12

A legfrissebb trendek szerint a bolti árnál jóval olcsóbb parfümök, illatszerek és az alacsony árakra vadászó női vevők uralják a magyar internetes vásárlási piacot. Az elmúlt hónapok legnagyobb újdonsága, hogy a kuponos közösségi vásárlók száma egyre növekszik, a közösségi vásárlói oldalak egyre jobban nyitnak a szolgáltatásoktól a fogyasztási cikkek, termékek irányába.

Az elmúlt évben nőtt az online napi fogyasztási cikkeket vásárlók aránya, a bővülés üteme a teljes online piac növekedését is meghaladta - derült ki a KutatóCentrum E-Shopping FMCG Report c. felmérésének adataiból.

Míg 2010-ben még csupán az aktív internetezők 11 százaléka nyilatkozott úgy, hogy egy év alatt legalább egyszer vásárolt napi fogyasztási cikket online, addig idén ez az arány elérte a 15 százalékot. Ez 36 százalékos növekedést jelent, míg a teljes online piac 27 százalékos növekedést könyvelhetett el.


Ennek köszönhetően az online FMCG (Fast Moving Consumer Goods - gyorsan forgó fogyasztási cikkek, például élelmiszerek, vegyi áruk) vásárlók aránya az internetes vásárlókéhoz képest is emelkedett valamelyest, így 2011-ben már az online vásárlók egynegyede számít online FMCG vásárlónak is egyben. A bővülést a piperék és kozmetikumok piacának erősödése eredményezte, ugyanis ez volt az egyetlen kategória, amiben az előző évhez képest növekedés figyelhető meg.

Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projektmenedzsere szerint ez az eredmény nem meglepő annak ismeretében, hogy a napi fogyasztási cikkeket is elérte a kuponláz, ám egyelőre főként csak az illatszerekhez lehet olcsóbban hozzájutni a közösségi vásárlást kínáló oldalakon. A második legnépszerűbb kategória a háztartási és vegyiáruk csoportja, míg az italokat, a zöldséget és a gyümölcsöt szinte mindenki hagyományos módon szerzi be.


A napi fogyasztási cikkeket online vásárlók között a hagyományos boltok közönségéhez hasonlóan a nők vannak többségben. Ugyanakkor nem csupán az FMCG szektorban jeleskednek a gyengébbik nem képviselői: az E-Shopping Report adatai szerint a nők aránya jelentősen megnőtt az internetes vásárlók csoportjában is.

Györfi Anna elmondta: az előző évekkel ellentétben a női online vásárlók aránya meghaladja a férfiakét, ami a webes boltokat arra késztetheti, hogy az új trendnek megfelelően átgondolják a megjelenésüket.

Egy-egy online bevásárlás alkalmával nem költünk sokat: a napi fogyasztási cikkeket online vásárlók a legutolsó vásárlásuk alkalmával legnagyobb arányban 10 000 forint alatti összeget költöttek el (84%), ezen belül is legjellemzőbb az 1000 forint alatti költés (26%). A webes boltok számára ugyanakkor kedvező tendenciát jelez, hogy 2010-hez képest jelentősen nőtt az 5000 és 10 000 forint közötti értékben vásárlók aránya (12 százalékról 20 százalékra), és a több mint 20 000 forintot elköltők.

Nyitnak az új irányba a közösségi vásárlási oldalak

A magyarországi piacon az elmúlt egy évben jelentősen megszaporodtak a közösségi vásárlással foglalkozó oldalak. Becslések szerint jelenleg közel hatvan cég foglalkozik ilyen irányú tevékenységgel, de ez a szám év végére akár a százat is elérheti.

A közösségi vásárlás üzleti modellje az interneten még nem értékesített szolgáltatásokat és új - eddig inaktív - vásárlói rétegeket vonzott az online vásárlás piacára. A szépségipari szolgáltatások, az eddig kevéssé ismert nemzetiségi éttermek ajánlatai, a fogászati és más egészségügyi kezelések, különleges sportélmények, családos és kisgyerekes szolgáltatások és utazási ajánlatok célközönsége egyértelműen az eddig távolmaradó huszonöt év feletti városi nők.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Közösségben olcsóbb a termék

A közösségi vásárlói oldalaknak működési elve, hogy lealkudják az árakat, és meghirdetik az olcsóbb ajánlatokat saját közösségének. A közösségi vásárlás az idei évben lett igazán népszerű Magyarországon: a piacvezető magyar oldalon regisztráltak száma meghaladja a félmilliót. A parfümök, illatszerek esetében a közösségi vásárlási oldalak általában úgy akcióznak, hogy kuponokat kínálnak: ezer forintért például vehetünk egy 2 ezer forintos kupont, amit levásárolhatunk egy online drogériában. Egy másik, egyszerűbb modell, hogy az oldal az adott termékre vonatkozó kedvezményt kínál, például valamilyen szépségápolási cikket olcsóbban vehetünk meg, akár egy pláza egyik üzletében.

Jó példa a növekedésre a lealkudtuk.hu: a kedvezményes vásárlási lehetőségeket kínáló portál 2011. májusi indulása óta 33 ezer értékesített ajánlat mellett 270 millió forintos átmenő forgalmat generált, ezzel a hazai kuponos piac élmezőnyébe tört - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t a tulajdonos allegroup.hu Kft. Az akciós vásárlási lehetőséget kínáló oldalon 40-50 szolgáltató ajánlata fut egy időben, jellemzően 30-75 százalékos kedvezményt biztosítva. A több mint egy hétig futó promóciók közül a belföldi üdülési és wellness szolgáltatások a legnépszerűbbek, de a lakberendezés és konyha kategória is nagy vonzerővel bír. A portál nem csak szolgáltatásokat kínál nyomott áron: a lakberendezés és konyha kategória is nagy vonzerővel bír.

A magyar piac legnagyobb szereplője, a Bónusz Brigád is a napokban jelentette be, hogy szeptemberben termékekkel bővíti kínálatát. "Olyan jelzéseket kaptunk a felhasználóinktól, hogy a szolgáltatások mellett szívesen vásárolnának a Bónusz Brigádtól termékeket is. Úgy döntöttünk, hogy minőségi termékekkel bővítjük a portfóliónkat - nyilatkozta a napokban Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád egyik alapítója.

A Bónusz Brigád vezetői a következő időszakban a piac konszolidációját és a nagyok közti kiélezett küzdelem további erősödését várják: "Folyamatos és további fellendülést várunk a hazai piacon. Ezt igazolják a nyári eladási számaink, hiszen a vakációk miatt csökkenő internethasználat mellett is növelni tudtuk bevételünket. Éves forgalmunk előreláthatóan 1-1,5 milliárd forint felett lesz, köszönhetően a várhatóan nagyon erős utolsó negyedévnek" - mondta Kaprinay Zoltán.

 

Címkék: