Na itt hibázott a Tesco

Pénzcentrum2011. június 1. 13:35

Európa meghódítása után 2007-ben a Tesco az Egyesült Államokat is célba vette, és Fresh & Easy név alatt kezdte meg tevékenységét a nyugati parton. Jött azonban a válság, aminek hatására az üzletág komoly veszteségeket hozott össze.

A világ harmadik legnagyobb kiskereskedelmi lánca néhány évvel ezelőtt bepróbálkozott az amerikai piacon is. A Tesco sikere az Egyesült Államokban egyelőre kérdéses - elsősorban az amerikai fogyasztók speciális vásárlási szokásai miatt.

A mirelit a titok?

Nagy-Britannia és Európa meghódítása után négy évvel ezelőtt a Tesco az Egyesült Államokat is célba vette, és Fresh & Easy név alatt kezdte meg tevékenységét a nyugati parton. A gazdasági válság hatására az üzletág komoly veszteségeket hozott össze, így most a Tesco próbál változtatni amerikai stratégiáján.

A 2007-es amerikai nyitás az első olyan alkalomvolt, amikor a Tesco egy teljesen új stratégiát követve lépett be egy piacra: kicsi boltokat nyitott, ahol elsősorban friss élelmiszereket és készételeket árultak. Az áruházlánc azonban nem volt teljesen tisztában azzal, hogy Amerikában az emberek mennyire kedvelik a gyorsfagyasztott árukat, ráadásul sok esetben szívesebben választják a hazai üzletláncokat.

Szakértők szerint a Fresh & Easy-nek könnyebb lenne a nagyoktól átcsábítani a vásárlókat, azt hangsúlyozva, hogy kisebb üzleteikben időt takaríthatnak meg a vásárlással.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 456 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el,  havi 140 517 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,88%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Philip Clarke, aki márciusban került a Tesco vezérigazgatói székébe, bízik abban, hogy nyereségessé tudja tenni a Fresh & Easy működését. Ezt jól jelzi, hogy az üzletágba eddig befektetett 2,4 milliárd dollár után a Tesco új áruházakat nyit Amerikában. A vezető elkötelezett annak érdekében, hogy 2013-ra (az eredetileg tervezettnél 3 évvel korábban) nyereségessé tegye az amerikai divízió működését.

Amerika egyébként nem könnyű piac a brit kiskereskedelmi vállalkozásoknak: a Sainsbury 's és a Marks & Spencer tengerentúli üzletei egyaránt képtelenek arra, hogy megkedveltessék magukat az amerikai fogyasztókkal. 

 

Címkék: