Így pörög a Lidl és az Aldi: tarolnak nálunk a diszkontok

Pénzcentrum2011. április 26. 06:37

Összességében tovább koncentrálódott a hazai élelmiszer-kiskereskedelem hálózata, igaz, a korábbi évekhez képest lassabb ütemben - állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb toplistája. A legnagyobb forgalmú élelmiszer-kereskedelmi láncok 2010. évi ranglistájának élén a Tesco, CBA és Coop áll, ahogyan egy évvel korábban is. A listát a vállalatok saját közlése, illetve becslések alapján állítottak össze.

Több dolog is átalakult az FMCG (Fast Moving Consumer Goods: gyorsan forgó fogyasztási cikkek) kiskereskedelemben tavaly, de a toplista élmezőnye nem változott. A piacvezető Tesco forgalma a tavalyelőtti 638,4 milliárd forint után 666,5 milliárdra emelkedett 2010. március-2011. februárban. Utána következik 2010-ben a CBA 555, míg a Co-op 510 milliárd forinttal. Előbbi adata növekedést, utóbbié pedig stabilitást jelent, éves összehasonlításban.

Őket követi, szintén az előző évihez hasonló sorrendben a Spar 381,3, Reál 360 és az Auchan 224,8 milliárd forintos forgalommal.


"Az élelmiszer-kiskereskedelem rugalmasan reagált arra, hogy a fogyasztási és vásárlási szokások kivételesen gyors ütemben változtak meg" - állapítja meg a trendekről Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen ügyvezető igazgatója.

Egyes vállalatok többcsatornás értékesítési stratégiája egyre inkább láthatóvá válik. A Tesco úgy bővíti hipermarket hálózatát, hogy mellette szupermarketeket és expressz üzleteket is nyit. Hasonlóan fejlődik például a CBA Prémium és Cent láncai révén vagy a Spar szuper- és hipermarketek mellett City Spar egységeivel.

A Nielsen igazgatója rámutat, hogy mind több fogyasztó éri el a diszkontokat, amelyek intenzíven terjeszkednek. Eredménye meglátszik a toplistán is: Az előző évhez képest a toplistán egy-egy hellyel előbbre lépett mind a Lidl, mind az Aldi.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az immár hetedik Lidl, a Nielsen által becsült, tavalyelőtti 191,2 milliárd forint forgalom után 221 milliárdot ért el múlt évben. A tizenkettedik Aldi bevétele pedig 49,1 milliárdról 52,6 milliárd forintra emelkedett, szintén becslés alapján.

A toplista tükrözi azt a lényeges trendet is, hogy a fogyasztók gyakrabban mennek vásárolni, mint a recesszió előtt. Viszont alkalmanként kevesebbet költenek. Különösen nőtt a vásárlás gyakorisága a lakóhelyekhez közeli hagyományos kis boltok, szupermarketek, pékségek és piacok esetében.

 

Címkék: