Pénzcentrum • 2011. április 20. 19:02
A Kotányi Hungária Kft. visszautasítja a termékei minőségével kapcsolatban megjelent, Szlovákiai Fogyasztók Szövetsége által bemutatott valótlan állításokat. A hatósági jogkörrel nem rendelkező civil szervezet egy általa készíttetett tanulmány adatait, azokat tévesen értelmezve, megtévesztően mutatta be a nyilvánosságnak. A Kotányi a hatályos törvényi előírásokon jóval túlmutató minőségbiztosítási rendszert alkalmaz, mellyel garantálja, hogy csak kiváló, azonos minőségű terméket juttat el mind a közel 20 országba, ahol képviselteti magát.
Mint arról a Pénzcentrum.hu is beszámolt, a a Szlovák Fogyasztók Szövetségének vizsgálata nemrég arra a következtetésre jutott, hogy az EU nyugati tagállamaihoz képest gyengébb minőségű, olcsóbb alapanyagokból készült termékeket forgalmaznak a legnagyobb világcégek a keleti országokban.
A fogyasztóvédő szervezet állítása szerint a vizsgált termékek közül a legnagyobb minőségbeli különbséget a Kotányi borsnál tapasztalták. A fűszernél ez azért is érdekes, mert a cég minden termékét ugyanabban a gyárban készíti. A konkrét különbséget az jelentette, hogy annak a borsnak, amit Magyarországon, Szlovákiában vagy Ausztriában vásároltak, magasabb volt a nedvességtartalma az előírtnál, Bulgáriában pedig túl sok sérült, töredezett mag volt a tasakban. Jelentős különbségeket mutattak ki a paprikaporoknál is: Ausztriában sokkal jobb minőségű termék került a polcokra, mint például Bulgáriában. Bővebben: Így verik át a multik a kelet-európai vásárlót: nekünk mindenből a gagyi jut?
A Kotányi Hungária Kft. mai közleményében cáfolja a fogyasztóvédők vádjait. Mint írják, a legmagasabb minőségi normák betartását és a különböző országokban forgalmazott termékek minőségének teljes azonosságát igazolják az elvégzett kutatás frissen megismert konkrét eredményei is: a Kotányi minden megvizsgált feketebors és pirospaprika terméke megfelel az érvényes szigorú minőségi szabványoknak és a jogi előírásoknak - sőt a minőséget leginkább meghatározó paramétereit a vizsgálat még jelentősen jobbnak is találta a határértékeknél. Ezt a Szlovákiai Fogyasztók Szövetsége is megerősítette. Valamennyi pirospaprika-minta színanyag-tartalma az elvárt, a piacon szokásos minőségi kategóriáknál magasabb volt valamennyi országban. Ezt támasztja alá, a magyar Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2011. márciusban elvégzett minőségi tesztje is. A magyar vizsgálat megállapította, hogy a Kotányi édesnemes paprikái kiváló minőségűek, a minőségi osztályba sorolás alapját képző színanyag tekintetében jóval meghaladják a kötelezően előírtakat.
A Kotányi szerint a civil egyesület sajtókonferenciáján egyszerűen hamis és alaptalan információkat közölt hozzáértését nélkülöző módon, például alapvető minőségi kategóriákat - édesnemes paprika és rózsapaprika - összekeverve, valamint az egyes országok érvényes jogi előírásait sem vették figyelembe. Emiatt a Szlovákiai Fogyasztók Szövetsége hatósági kontroll nélküli, teljesen hibás következtetéseket továbbított a széles nyilvánosságnak
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Szlovákiai Fogyasztók Szövetsége által elvégzett minőségellenőrzés a Kotányi álláspontja szerint nem volt szakszerű, ezért az ügy tisztázásnak érdekében a Kotányi International felvette a kapcsolatot a szlovák és a magyar fogyasztóvédelmi hatósággal, valamint jogi lépéseket fontolgat a vállalat termékeit ért rágalom miatt.