Pénzcentrum • 2011. március 1. 10:02
Március 1-jétől megújul a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ügyfélszolgálati tevékenysége - a megújulás elsődleges célja a fogyasztói jelzések lehető leghatékonyabb kezelése.
Az elmúlt években a GVH-hoz érkezett sok ezer, többségükben egyedi sérelemmel kapcsolatos fogyasztói jelzés több mint 90 %-a nem volt alkalmas versenyfelügyeleti eljárás megindítására.
A növekvő számú fogyasztói jelzések nyilvántartása, kezelése, valamint e jelzések feldolgozása a panaszkezelési rendszer újragondolását tette szükségessé. Ennek érdekében már 2010 januárjában tett lépéseket a Hivatal vezetése, a most bevezetésre kerülő változtatások a továbblépést jelentik. A március 1-jétől megújuló Ügyfélszolgálati Iroda egyik legfontosabb feladata, hogy a panaszokat előzetesen megszűrje, így a vizsgálók a jövőben hatékonyabban koncentrálhatnak a versenyfelügyeleti eljárásokra.
A Ügyfélszolgálati Iroda célja egy új adatbázis létrehozása is annak érdekében, hogy azon fogyasztói jelzések se vesszenek el, amelyek versenyfelügyeleti eljárás megindításához nem elégségesek.
A változások nem érintik ugyanakkor a bejelentés intézményét, így a fogyasztók a GVH honlapjáról letölthető és megfelelően kitöltött űrlap benyújtásával továbbra is fordulhatnak a versenyhatósághoz.
Az Ügyfélszolgálat megújításával egyidejűleg a GVH honlapján elindította a Fogyasztóknak szóló menüponját, ahol bővebb információ található a GVH működéséről, a Hivatalhoz fordulás lehetőségéről, továbbá a fogyasztók számára egyéb hasznos tanács is olvasható.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Gazdasági Versenyhivatal Ügyfélszolgálati Irodája fogadja a fogyasztók piaci szereplőkkel kapcsolatos panaszait, kifogásait, illetve válaszolja meg az érdeklődők kérdéseit a Gazdasági Versenyhivatal eljárásaival, feladataival, hatáskörével kapcsolatban.
Az Ügyfélszolgálati Iroda célja a fogyasztói jelzések lehető leghatékonyabb kezelése annak érdekében, hogy a Gazdasági Versenyhivatal eljárásai - a közérdek védelmében - a gazdasági verseny- és a fogyasztók optimális védelmét szolgálják.