Pénzcentrum • 2011. január 7. 14:02
Több ezer bankkártyával fizető ügyféltől vonták le kétszer is a fizetendő összeget egy technikai probléma miatt az év utolsó napján Angliában. Hazánkban is előfordulnak olyan esetek, amikor valakinek a számláját kétszer is megterhelik ugyanazzal az összeggel egy vásárlás során. A Pénzcentrum.hu utánajárt mi a teendő ezekben az esetekben.
A technikai probléma, a szigetországban található pénzintézet, a Lloyds Banking Group által a kereskedőkhöz kihelyezett termináloknál fordult elő. A pénzintézet üzemelteti a legtöbb kihelyezett kártyaleolvasó rendszert Angliában, így nem csoda hogy több ezer ügyfelet is érinthetett a meghibásodás
Szilveszter napján a fizetési rendszerben bekövetkezett hibából adódóan számos ügyfél számlája kétszer is meg lett terhelve. A pénzintézet elmondása szerint a hiba csak néhány kereskedőnél elhelyezett terminálnál fordult elő, azonban így is több ügyfél jelezte a problémát. Egy szóvivő elmondása szerint, ha megállapításra kerül, hogy egy ügyféltől többször is levonták az összeget, akkor természetesen a bank saját költségén visszafordítja a felesleges tranzakciókat.
A felmerülő probléma nem is jöhetett volna rosszabb időben - mondják a pénzintézet emberei. Ugyanis szilveszter az év egyik legnagyobb bankkártyás fizetési forgalmát lebonyolító napja a szigetországban. Az év utolsó napján nagyon sokan használják plasztik kártyájukat fizetésre a különböző boltokban, éttermekben és egyéb szórakozóhelyeken.
Mit tegyünk, ha észrevesszük a hibás tranzakciót?
Hazánkban is rendszeresen előfordul, hogy egy POS terminálnál történő fizetéskor, technikai probléma vagy emberi figyelmetlenség miatt kétszer is megterhelik ugyanazzal az összeggel bankszámlánkat. Ha rájövünk a tévedésre - ez legkésőbb a bankszámlakivonat kézhezvétele alkalmával be is következik - mindenképp vegyük fel a kapcsolatot az üzlettel vagy a bankunkkal és mutassuk be a bizonylatot.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ezért fontos, hogy minden kártyás vásárlás után őrizzük meg a tranzakciós bizonylatot legalább addig, amíg nem ellenőriztük le a számlakivonaton, hogy minden tranzakció stimmel e. A tranzakcióról egyébként minden esetben készül bizonylat. Ha beigazolódik a gyanúnk, akkor minden esetben vissza kell fizetniük számunkra a számlánkról tévesen levett összeget és a kártyahasználat plusz díját is.
Amennyiben egy tranzakció során többször áthúzzák bankkártyánkat a POS terminálon, az nem jelent feltétlenül többszörös terhelést. Az összeköttetések ugyanis nem minden esetben épülnek fel sikeresen, ezért a terminál kijelzőjéről vagy a kinyomtatott bizonylatról leolvasható a sikertelenség.