Pénzcentrum • 2010. november 19. 11:02
A tervek szerint ötven Lidl üzlet nyílik Bulgáriában 2011 februárjáig - értesült a Bloomberg. Milena Dragiiska, az áruházlánc bulgáriai vezetője szerint a balkáni ország piacára most belépő diszkontlánc 3 éven belül 3%-os piaci részesedést szeretne elérni.
A német üzletlánc 300 millió eurót (82 milliárd forint) fektet a bolgár piacba. Legnagyobb konkurensének a helyi kisboltok mellett a METRO által működtetett Billa üzletlánc számít. Előbbiekkel biztosan nem lesz könnyű dolga, ugyanis a kiskereskedelmi forgalom 80%-át a kisboltok generálják Bulgáriában.
Mint arról beszámoltunk, a német diszkontlánc november elején hét üzletet adott át a Ciprusi Köztársaságban, és várhatóan még kettő nyílik ebben a hónapban. Elemzők agresszívnek minősítették a gyors terjeszkedést, a Lidl ugyanis alacsony áraival komoly hatással lehet a piac többi szereplőjére.
Magyarországon is tarolnak a diszkontok
A négy legnagyobb magyar diszkontlánc - Lidl, Penny Market, Aldi és Profi - a tavalyi összesített statisztikák szerint egyértelműen a legutóbbi évek nyertesei közé tartozik. A Nielsen piackutató vállalat által becsült együttes forgalmuk 14 százalékkal emelkedett, egyik évről a másikra, és múlt évben meghaladta a 430 milliárd forintot.
Jelentős növekedésük egyik fő oka, hogy a fogyasztók egy része olcsóbb üzletek felé fordult a legutóbbi időszakban, ugyanakkor a hazai diszkont hálózat 39 egységgel bővült egyik évről a másikra. A Lidl tizenhét, az Aldi tizenhárom, míg a Penny Market kilenc új diszkontot nyitott Magyarországon.