Pénzcentrum • 2010. június 21. 13:32
Ma délelőttig több mint 793 ezer hívás futott be a 1752-es Nemzeti Segélyvonalra, melynek révén közel kétszázmillió forintot adományoztak a telefonálók. A 1749-re pedig további 140 millió forint adomány érkezett múlt hét szerda éjfélig.
Immár több mint egy hónapja tart a Nemzeti Segélyvonal Alapítvány gyűjtése, amit a májusi - júniusi ítéletidő áldozatainak megsegítése érdekében indítottak május 17-én. Az elmúlt időszakban már több mint 793 ezer telefonhívás érkezett a 1752-es Nemzeti Segélyvonalra, mellyel önmagában is majdnem kétszázmillió forint gyűlt össze, más csatornákon pedig további 215 millió forint adomány érkezett az alapítványhoz. Így a Nemzeti Segélyvonal Alapítvány egyedül több mint 400 millió forintot gyűjtött eddig össze a károk enyhítésére.
A 1752 a Telenor és a Vodafone hálózatából nem elérhető. A mobiltársaságok külön számon szerveznek gyűjtést az árvízkárosultak megsegítésére. A mobilcégek (Telenor, T-mobile, Vodafone) által indított 1749-es telefonszámot tárcsázva, vagy ugyanerre a számra az "ARVIZ" illetve "ÁRVÍZ" szót SMS-ben elküldve 200 forint adományozható a védekezési munkáltatok támogatására és az ítéletidő károsultjainak megsegítésére. Az itt beérkező adományok a Magyar Vöröskereszten keresztül érkeznek célba.
A 1749-re több mint 707 ezer darab telefonhívással illetve rövid szöveges üzenettel 140 millió forintot meghaladó adomány érkezett múlt hét szerda éjfélig. A segélyvonalra érkező hívás és SMS teljes, 200 Ft-os összegét a Magyar Vöröskereszten keresztül fordítják bajbajutottak megsegítésére. A szervezet a beérkezett adományokból a rászoruló családokat segíti majd. Elsőként tartós élelmiszereket, fertőtlenítőszereket juttat el az árvíz által leginkább sújtott települések számára. A későbbiekben pedig a családok otthonainak újjáépítésében is részt vállal, építőanyagok vagy egyéb eszközök biztosításával.