Pénzcentrum • 2010. június 3. 10:32
A közelmúltban már az európai kontinensre is megérkeztek a 3D televíziók. A technológiai újdonság értékesítési adatai azonban még szolidak, robbanásra pedig rövid távon nem is kell számítani a piacon - írja a GfK piackutatóra hivatkozva a Világgazdaság.
Egyelőre csak kevés 3D TV talál gazdára - derül ki a GfK franciaországi piacon végezett kutatásából. A piackutató vállalat év végig mindössze 200 ezer ilyen televízió értékesítést jósolja, mennyiségben mindössze 40%-át annak, amire a gyártók számítanak. A 3D-s készülékek elterjedését hátráltatja, hogy még igen drágák az ilyen típusú tévék. A legolcsóbbak is nagyjából 1300 euróba (kb. 360 ezer forintba kerülnek), melyhez hozzájön még a 3D-s tartalom élvezéséhez elengedhetetlen szemüvegek darabonként 100 eurós (kb. 27,5 ezer forintos) ára is.
Az eladások felfuttatásához a műsorszolgáltatók valamint a filmipar 3D-s tartalmának felpörgetésére van szükség. Idén azonban még viszonylag kevés elérhető tartalom lesz 3D-ben. Az ESPN és a Discovery megkezdte 3D-s adásának sugárzását. Rajtuk kívül más társaságok is közvetítenek részlegesen 3D tartalmat: például a francia nyílt tenisztorna, a Roland Garros meccseit vagy a dél-afrikai focivébé mérkőzéseinek egy részét. Később azonban általánossá válhat a sportesemények 3D-s közvetítése, valamint Hollywood és a videojáték-gyártók is egyre több, az új technológiát igénylő termékkel rukkolhatnak elő.
Egyes vélemények szerint a pornóipar és a sportközvetítések lehetnek a technológia húzótermékei. A készülékek tömeges elterjedéséig azonban a szakembereknek még olyan problémákat is meg kell oldaniuk, mint például a focimeccsek 3D-s közvetítése során szédülést, fejfájást okozó kameraállások kiszűrése.