Pénzcentrum • 2010. április 28. 16:58
Talán örökre véget vethet az üzletláncok árháborúinak a brit Asda áruházlánc legújabb fejlesztése. A high-tech rendszer elvileg garantálja, hogy az Asda mindig olcsóbb legyen legnagyobb konkurenseinél.
Az Asda minden termékhez ad egy külön kódot, amit le lehet ellenőrizni ár-összehasonlító honlapjukon. A rendszer összehasonlítja a terméket a Tesco, a Sainsbury's és a Morrisons áraival. A feltételek között szerepel, hogy mindegyik áruházban kapható legyen az árucikk, illetve hogy a vevő legalább 8 terméket vásároljon. A rendszer az általánosan hitelesnek tartott MySupermarket.co.uk árösszehasonlító oldal rendszerének árait fogadja el alapként.
Ha a vásárolt termék olcsóbb bármely más áruházban, a rendszer visszautalja a vevőnek az árkülönbözetet + 1 pennyt. A különbözet kupon formában realizálódik, amit -természetesen- az Asda boltjaiban lehet levásárolni. Így tehát könnyen lehet, hogy az Asda-nak az is megéri, hogy ha a vevő több terméken is talál árkülönbözetet, hiszen a kuponnal kezében nagyobb az esélye annak, hogy visszatérjen az áruházlánc valamely üzletébe - ez pedig máris újabb forgalmat generál az Asda-nak.
Andy Bond, az Asda vezérigazgatója úgy összegezte az innovációt, hogy mostantól nem lehet, és nem is fogják megverni az Asda-t az árháborúban.
A brit sajtó ugyanakkor azt emeli ki negatívumként, hogy az árak összehasonlítása a sajátmárkás termékekre nem vonatkozik, márpedig a szigetország áruházaiban is egyre több vásárló keresi az áruházláncok közismerten jó minőségű saját áruit.