Pénzcentrum • 2010. március 29. 12:02
"Real Bread Campaign" néven brit fogyasztóvédelmi szervezetek kampányt indítottak a hipermarketek pékségei, pontosabban azok termékei ellen. A szervezők szerint a kenyér alap-összetevői között nem szerepelhetne más alapanyag, mint víz, liszt, élesztő és só.
Az aktivisták ugyanakkor azzal vádolják a nagy áruházak saját pékségeit, hogy termékeiket mesterséges adalékanyagokkal, tartósítószerekkel, több tucatnyi E-betűs kiegészítővel készítik, így azok nem csak egészségtelenek, hanem messze nem is olyan finomak, mint a hagyományos eljárással készített pékáruk.
A hipermarketek pékségei inkább csak egyfajta élelmiszer-szoláriumoknak tekinthetők, nem pedig igazi péküzemnek - állítják a szervezők, akik szerint gyakran előre elkészített, mirelit termékek felmelegített verziója kerül a polcokra. Köztudott, hogy az áruházak rendszeresen alkalmazzák a kenyér illatát egyfajta vevőcsalogató, vásárlásösztönző módszerként. A friss pékáruk illatát bejuttatják a bolt szellőzőrendszerébe, így azt a vevők gyakran már a bejáratnál, a péktermékek részlegétől jóval távolabb is érzik.
A fogyasztóvédők rendszeresen vizsgálják az áruházi péktermékeket, és folyamatosan közzéteszik felméréseik eredményét. Azt is szeretnék elérni, hogy 2012-ben "igazi" kenyér kerüljön a londoni olimpia résztvevőinek asztalára.
Magyarországon sem jobb a helyzet
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Werli József, a Magyar Pékszövetség főtitkára egy hónapja aggodalmának adott hangott amiatt, hogy az áruházláncok folyamatos vevőcsalogató akciói szinte teljesen lehetetlenné teszik, hogy a minőségi termékek megjelenjenek a piacon. Az üzletláncok sütőipari termékeinél az alacsony ár és a nagy térfogat dominál.
A Napi Gazdaság szerint a pékszövetség azt szeretné elérni, hogy a sütőipari vállalkozások minél több saját bolttal rendelkezzenek, közvetlenül tudjanak a fogyasztóval kapcsolatba kerülni és a vevők ízlésének megfelelő minőségi termékekkel bővítsék a választékot. Werli állami szabályozást is sürget, hogy önköltség alatt ne lehessen terméket forgalmazni.