Pénzcentrum • 2010. március 9. 13:32
A korábbihoz képest sokkal többen választották a McDonald's éttermeit idén februárban. A világon szinte mindenütt emelkedtek az eladási számok, a legjelentősebb növekedést Ázsiában produkálta a globális lánc.
10,5%-kal bővültek februárban a McDonald's ázsiai eladási mutatói az előző hónaphoz képest. A megugrás jórészt Kínának köszönhető, ahol jelenleg is 1135 darab étteremmel várja az amerikai hamburgerlánc az éhes vásárlókat. Az időszaki jó értékesítési mutatók részben a kínai új évi ünnepélyeknek és egy új, kedvező árú déli menü bevezetésének is köszönhető. Az eladási adatok alakulását látva a Mekinél már határoztak is, 2010-ben mintegy 25%-kal fogják bővíteni az országba vitt befektetéseiket - írja a Telegraph.
Ázsián kívül is jól teljesített az étteremlánc, Ausztráliában is jelentős bővülést könyvelhettek el, Európában, pedig 5,4%-kal emelkedtek az eladások.
A legkevesebb sikerrel a hazai és egyben legnagyobb piacán járt a McDonald's. Az Egyesült Államokban csupán 0,6%-os bővülést könyvelhettek el februárban. Csalódás ez a javából, mivel átütő sikert vártak a nem rég bevezetett egy dolláros reggeli menütől. Az időjárás azonban közbe szólt, szakértői becslések alapján, a február elején az Egyesült Államokban tomboló hóviharok nagyjából 2 százalékponttal vethették vissza az eladások bővülését.
Az elkövetkezendő időszak kulcsfontosságú lehet a McDonald's számára az USA-ban. A következő hónapokban derülhet ki ugyanis, hogy mennyi fogyasztót sikerül megtartania az étteremláncnak azok közül a vásárlók közül, akik a gazdasági válság következtében visszaesett jövedelmük miatt pártoltak át a tengerentúlon az olcsó ételeiről híres étteremhez.