Már fűnyíróban is a környezetbarát a menő

Pénzcentrum2010. február 18. 10:47

Átrendeződött a kerti gépek piaca 2009-ben. A hazai eladások mintegy 20 százalékkal estek, miközben a fűnyírószegmens hat százalékkal nőtt - áll a fűnyírók és láncfűrészek területén 30 százalékos részesedéssel bíró Husqvarna csoport elemzésében.

Átrendeződött a kerti gépek piaca tavaly. A hazai vevőkörre amúgy is jellemző árérzékenység fokozódott, a korábbinál több vásárló választotta az alacsonyabb minőséget a kedvezőbb ár érdekében. A képet árnyalja, hogy Magyarországon trendszerűen, évek óta nő a gyepesített területek aránya a veteményesek rovására, ezért az általános visszaesés mellett a fűnyíró és fűnyírótraktor üzletág hat százalékos növekedést tudott elérni. Szintén növekedett az alkatrészek, tartozékok és kiegészítők forgalma, ami azt jelzi, hogy az emberek tovább tartják üzemben a már beszerzett eszközeiket.


Világviszonylatban az érett, hagyományosan nagy piacok, mint a francia, a német vagy a svéd terület enyhe növekedést mutattak 2008-hoz képest. Visszaesett ugyanakkor a brit és az amerikai kereslet, miközben az új területek, mint Brazília, Kína és Oroszország 7-13 százalékos növekedést produkáltak. Forgalmuk azonban − egyelőre − még együttesen sem haladja meg például Lengyelországét.

Hazánkban hét százalékos a várt növekedés, miközben a volumen − ennek már vannak jelei − a láncfűrészek rovására tolódik el. Bár a cégcsoport elsősorban a benzinmotoros eszközökben vezeti az eladásokat, a vállalat a legerőteljesebben a környezetbarát és halk működésű akkumulátoros termékeket fejleszti. A jövő mindenképpen ez − tette hozzá a vezető -, mert a kertbarátok szívesebben használnak környezettudatos eszközöket, ha alkalmazásuk nem jelent teljesítmény- vagy más kompromisszumokat.

Címkék: