Egyre többen keresik a fair trade termékeket

Pénzcentrum2010. február 16. 14:02

A Fairtrade Foundation legfrissebb adatai szerint a brit Sainsbury's lett a világ legnagyobb, méltányos kereskedelmet bonyolító áruházlánca.

A napjainkban igencsak fontos elismerés annak szól, hogy a Sainsbury's évente 16 millió dollár értékben árul fairtrade termékeket, többet, mint bármely más kereskedelmi lánc. Gwyn Burr, a Sainsbury"s kereskedelmi igazgatója a banánt hozta fel példának: mint mondta, az áruházlánc évente 650 millió darab banánt értékesít, a teljes árukészlet fair trade termelésből származik. Így garantálják azt, hogy minden termelő a megfelelő ellenszolgáltatást kapja az általa előállított gyümölcsért.

Nyugat-Európában az elmúlt években hatalmas növekedésnek indult a fair trade piac: évről-évre 50%-kal több ilyen terméket értékesítenek. A tudatos vásárlók kimondottan keresik az ilyen árukat, még akkor is, ha átlagosan 30-50%-kal többet kell fizetniük ezekért a termékekért.

A méltányos vagy becsületes kereskedelem (angolul fair trade) olyan irányított kereskedelem, amely hangsúlyt helyez arra, hogy a harmadik világbeli termelő megkapja az őt megillető pénzt a terményéért.

A méltányos kereskedelem a kezdetektől fogva egyfajta jótékonysági kezdeményezés: a rövidtávú kereskedelmi érdeken túllépve a szegény országok kistermelőinek és rajtuk keresztül a helyi közösségeknek igyekszik segíteni. (Forrás: Wikipédia)

Címkék:
tudatosvasarlo,