Portfolio • 2009. november 27. 15:16
Az internetes kereskedelem is megszenvedte a válságot, az év első 10 hónapjában 1%-os visszaesés volt tapasztalható az Egyesült Államokban a vásárlások összértékében. Bár az ünnepi időszakban ismét visszatér a pozitív dinamika, azonban az elmúlt években tapasztalt 20% feletti növekedéstől messze elmarad: a comScore prognózisai szerint mindössze 3%-kal vásárolnak többet 2009 utolsó két hónapjában a fogyasztók, mint az előző év azonos időszakában.
3%-kal növekedhetnek az idei évben az online kiskereskedelmi értékesítések a comScore legfrissebb előrejelzései szerint, amely javulást jelent a tavalyi évhez képest (amikor is 3%-kal estek év/év alapon), viszont az elmúlt években megszokott 20% feletti növekedési ütemtől még mindig messze elmarad.
Eddig az ünnepi vásárlási szezonban (november elejétől) 8.21 milliárd dollárra rúgott az online kiskereskedelmi vásárlások összértéke, amely 2%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva.
A comScore elnöke, Gian Fulgoni szerint az idei vásárlási szezon kezdete kedvező volt és a pozitív dinamika javulást jelent, ugyanis 2009 első 10 hónapjában csökkenés volt tapasztalható az online vásárlás terén. Bár nem kérdéses, hogy idén a költekezést visszafogja, hogy a munkanélküliségi ráta elérte a 10%-ot és a fogyasztók kevesebb elkölthető jövedelemmel rendelkeznek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Január és október vége között az online kiskereskedelmi értékesítések 100.7 milliárd dollárra rúgtak az Egyesült Államokban, amely 1%-os visszaesés év/év alapon, novemberben és decemberben pedig összesen 28.8 milliárd dollárt költhetnek a vásárlók a comScore prognózisai szerint, amely 3%-os növekedést jelenthet. Azt azonban hozzá kell tenni, hogy a tavalyi év utolsó két hónapjában drasztikusan csökkentek az eladások a gazdasági válság következtében.
A comScore legutóbbi heti felméréséből, amit a vásárlási szokásokról végzett (500 fogyasztó megkérdezésével) kiderül, hogy a megkérdezettek 34%-a még egyáltalán nem kezdte meg a karácsonyi bevásárlást. A felmérés szerint a vásárlók nagyobb figyelemmel kísérik idén az akciókat (45%-uk közölte azt, hogy jobban odafigyel az akciókra és a promóciókra, mint a tavalyi évben). A felmérésben résztvevők 73%-a szerint online vásárlásnál fontos szempont az ingyenes kiszállítás is.