Pénzcentrum • 2009. november 23. 12:02
Az Európai Bíróság határozata szerint három órát meghaladó késés esetén kártérítést kell fizetniük a légitársaságoknak.
Az eddigi szabályozás értelmében késés esetén élelmet, üdítőt, szállást és kommunikációs lehetőséget (díjmentesen két telefonhívást, telex vagy faxüzenet, vagy e-mail küldését) kérhettünk a társaságtól, vagy ha a késés meghaladta az öt órát, elállhatunk az utazás lehetőségétől, és visszakérhettük a jegy árát.
A német, illetve osztrák bíróság azonban azt kérte, hogy pontosítsák a szabályokat, és ne csak járattörlés esetén járjon pénzbeli kártérítés, hanem már késéskor is, hiszen egy 22-25 órás késés - amire nem egy példa akad - igen komoly anyagi károkat is okozhat az utasoknak.
A döntés értelmében ezentúl a 3 órát meghaladó késésnél is kártérítésre tarthatnak igényt a légi utasok, hasonló mértékűre, mint járattörlés esetén.