Pénzcentrum • 2009. október 5. 14:02
Újjáéledt a III. Sándor orosz cár udvari ékszerésze, Peter Carl Faberge nevéhez fűződő cég, amely az 1917-es orosz forradalom óta nem gyártott ékszereket. Most az online piacra próbálnak betörni.
Peter Carl Faberge francia származású, de Oroszországban tevékenykedő aranyművest a világ a Febargé-tojásokról ismerheti. A műkincsnek számító tojásokat III. Sándor orosz cár megrendelésére tervezte, azonban fia, Miklós cár is folytatta a hagyományokat, így több mint 30 évig készültek a különleges húsvéti tojások, mellyel Farbergé az 1900-as párizsi világkiállításon aranyérmet nyert.
Az 1890-es évek végén már 500 alkalmazottja volt a cégnek, melynek termékei világszerte ismertté és keresetté váltak.
Az 1917-es orosz forradalom után azonban a családnak el kellett menekülnie Oroszországból, majd az anyagi gondokkal küzdő család 1951-ben eladta a Farbegé márkát egy amerikai illatszergyártónak, potom 25 ezer dollárért. 1989-ben az Unilever vette meg 1,6 milliárd dollárért. Innentől a Fabergé márkát olyan olcsó termékekkel azonosították, mint a Brut névre hallgató dezodor.
A Fabergé azonban 2007-ben újjáéledt, amikor egy dél-afrikai bányavállalat, a Pallinghurst Resources felvásárolta a márkát. Idén szeptember 9-én a cég 92 év után előállt első, 100 darabból álló ékszerkollekciójával, melynek egyes darabjai 40 ezertől 7 millió dollárig terjednek.
2009-ben azonban nem ékszerboltokban próbálnak vevőt találni a luxus termékekre, hanem főként webshopokon próbálják eladni azokat, illetve az egyetlen showroom-ot novemberben Genfben nyitják meg.
Ezzel persze több tíz millió dollárt spórol meg a cég, amelyre a mostani gazdasági körülmények, illetve a luxusiparra nehezedő nyomás miatt szükségük is van. Idén augusztusig a csiszolt gyémánt ára több mint 16 százalékot esett az előző évhez képest, amely több ékszergyártót is a csőd szélére juttatott.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Fabergé stratégiája nyílván az, hogy minél kisebb fix költség mellett próbálja letesztelni új kollekcióját a piacon, amely ha beválik, később több üzletet is nyitnak.
Kérdés persze, hogy a vásárlók megbíznak-e annyira az online vásárlásban, hogy több millió forintot költsenek el virtuálisan. Egyéb felsőkategóriás ékszergyártók, mint például a Cartier felteszi ugyan kollekcióit az interntere, azonban online vásárlást nem tesz lehetővé.
A Fabergé azzal próbálja a vevők bizalmát erősíteni, hogy komoly vásárlási szándék esetén akár egy üzletembert is kiküld a vevőhöz a termékkel, ha igényli, hogy vásárlás előtt megtekinthesse az ékszert.