Pénzcentrum • 2009. szeptember 21. 16:58
A légitársaságok és a repülőgépgyártó cégek mindent megtesznek a légi közlekedés rendkívül magas -és egyre növekvő- költségeinek csökkentéséért. A árcsökkentés egyik módja, hogy a jelenleginél jóval több utast szállítanak a gépeken.
Ha valaki nem szereti a tömegközlekedést, a metrókocsik vagy a buszok kialakítását, az könnyen lehet, hogy nem fogja kedvelni a jövő repülőgépeit sem. A Design Q nevű brit cég ugyanis olyan repülőgép-utastereket alkotott, melyekkel a jelenleginél sokkal több utas szállítható.
A fenti speciális ülésekhez hasonlóak már jelenleg is használatosak a katonai személyszállító repülőkön, de könnyen lehet, hogy hamarosan a polgári légiközlekedésben is találkozhatunk majd velük. Azt a dizájnerek is elismerik, hogy nem a legszerencsésebb egymással szembe ültetni az utasokat, azonban úgy gondolják, hogy az olcsóbb jegyárakkal ez a "kényelmetlenség" is elviselhetőbb lesz.
Ezzel a megoldással 50 százalékkal növelhető az utasok száma, és 30 százalékkal csökkenthető az egy főre eső költség. A legnagyobb hátránya, hogy 2 órás utazás után már meglehetősen kényelmetlenek az ülések.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az álló utazásra kifejlesztett "álló ülések" segítségével pedig még több helyet lehetne megtakarítani. Amint a képen is látszik, ezeknél a megoldásoknál is a legfontosabb a biztonság, hogy az utas a biztonsági övekkel megfelelően legyen rögzítve, így elkerülhető a sérülés egy esetleges rázkódás esetén.
Néhány hónapja a Ryanair fapados légitársaság helyezte kilátásba, hogy a jövőben hasonló megoldásokkal csökkentheti tovább a légi utazás költségeit, de úgy tudni, más társaságok is gondolkoznak ilyen fejlesztéseken -elsősorban a rövidebb utakon.