Pénzcentrum • 2009. szeptember 9. 09:02
A több mint harmincéves orosz metrókocsik cseréjére 2006-ban kötött szerződést a főváros, a BKV és az Alstom. A 37 új szerelvény mindegyikének meg kellett volna már érkeznie az eredeti tervek szerint, azonban még mindig a prototípusok tesztelése folyik.
A szerződés szerint 65 milliárd forintért 37 új metrókocsit rendelt meg Budapest, 22 szerelvényt a kettes, 15 szerelvényt pedig a majdani négyes vonalra, melyek közül a négyes vonalra szánt szerelvényeknek is már július végére meg kellett volna érkezniük.
Nemrégiben azonban a tűzoltók azt állapították meg, hogy baleset esetén a kocsikat csak speciális pontokon lehet felemelni, amire a tűzoltóság emelői nem alkalmasak, az NKH pedig a fékeknél talált hiányosságokat.
Utóbbiak esetében a tesztek elvégzése is problémás, ugyanis nincs megfelelő próbapálya, hiszen a szerelvényeket nagyjából 300 méteres fékutakon kellene tesztelni, méghozzá nyolcvanas sebesség mellett. A lap információi szerint a 4-es metró első szakaszának projekttervében erre egész egyszerűen nem gondoltak, ezért most, menet közben kell megfelelő próbapályát találni.
Az új metrókocsikat a mostani tervek szerint 2010 második felében állíthatják forgalomba, addig az eddigieket kell tovább közlekedtetni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A képet tovább rontja, hogy az eredeti 65 milliárd forintos ár is feljebb mehet, mert bár a kettes metróra szánt kocsiknál a késés miatt 3,3 millió eurót követelhet a bkv, a 4-es vonalnál viszont az építés késik, így az Alstrom követel 26 millió eurót.