Pénzcentrum • 2009. szeptember 7. 12:32
A FEOSZ felhívására, néhány nap alatt, több mint 100 panasz érkezett a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez a SkyEurope járatainak törlése miatt.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a mai napon levélben fordult a Sky Europe légitársasághoz, melyben felhívta a szlovák székhelyű vállalkozás figyelmét a hatályos jogszabályok betartására, így különösen a tájékoztatási, jegyár-visszafizetési, és kártalanítási kötelezettsége alkalmazásának a hatályos 261/2004/EK rendelet alapján.
A Szövetség a magyar fogyasztók érdekében a mai napon levélben fordult a társasághoz és várja legkésőbb nyolc napon belül a légitársaság válaszát. Amennyiben ez nem történik meg, és a SkyEurope továbbra sem tartja be a jogszabályi rendelkezéseket, úgy a FEOSZ minden lehetséges jogi lépést megtesz a fogyasztók érdekében.
A Szövetség álláspontja szerint ugyanakkor az Európai Unió rendelete nem szabályozza megfelelően és teljes körűen csődhelyzet esetén az utasok tájékoztatási kötelezettségét. Ezért fordulhatott elő, hogy még a légitársaság 2009. szeptember 1-je előtti napon is értékesített jegyeket, annak ellenére, hogy tudta másnaptól beszünteti az utasok szállítását. A rendelet módosítására van szükség annak érdekében, hogy a jövőben hasonló helyzetek elkerülhetőek legyenek.
A jogszabály módosítás érdekében a Szövetség megkereste a Szociális és Munkaügyi Minisztériumot, valamint az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumot, továbbá minden lehetséges jogi eszközt felhasznál a fogyasztók érdekeinek védelmében.