Pénzcentrum • 2009. július 2. 13:02
Hol vannak már azok a napok, amikor az ember kiöltözött egy repülőúthoz, élvezte a kényeztető szolgáltatásokat és frissen, kipihenten érkezett a célállomásra? Manapság már az is öröm, ha az ember gyorsan átér a biztonsági ellenőrzésen és welcome-drinkkel fogadják a fedélzeten.
A J.D. Power & Associates idei felmérése alapján az Alaska Airlines lett a legjobb hagyományos repülőtársaság Észak-Amerikában. Nem sokkal maradt le mögötte a Continental, mely szintén jó jegyeket szerzett a jegyfoglalás, a beszállás és kiszállás megszervezése terén. A leggyengébben a United és a US Airways muzsikált a hagyományos légivállalkozások közül.
A fapadosok közül negyedik éve a JetBlue vitte el a pálmát, melynek repülés közbeni szolgáltatásai különösen szimpatikusak az utasok számára. Költségek és árak szempontjából a Southwest bizonyult nyerőnek, míg a WestJet a check-in és a személyzet terén jeleskedett.
Hiába azonban itt-ott a kimagasló teljesítmény, összességében harmadik éve csökken az utasok elégedettsége a repülőgépeken. Ami viszont jó hír: a járatok átlagos késése 2008-hoz képest 8 perccel csökkent, míg az ügyintézés átlagos ideje 14-ről 12 percre csökkent.