Pénzcentrum • 2009. június 2. 19:02
Ha valaki beszorul egy liftbe, általában talál egy "pánikgombot", amelynek megnyomásával segítséget hívhat. A Southampton-i IKEA áruházban azonban ez nem ilyen egyszerű.
Néhány napja ugyanis a 45 éves John Bullas, felesége Helen és 22 hónapos fiuk is beszorult az angliai áruház liftjébe. A megijedt vásárlók természetesen azonnal nyomták a vészjelzést, de semmilyen reakció nem érkezett.
15 perc után kétségbeesetten dörömbölni kezdtek a felvonó ajtaján, hiába: a zsúfolt áruházban senki sem hallotta meg őket.
Ekkor -mintegy mentőötletként- mobiltelefonjukról felhívták az IKEA központi vonalát. Jó pár percig eltartott, mire sikerült a -sok IKEA- vásárló által jól ismert- automata menürendszeren végigverekedniük magukat, és tudtak beszélni egy ügyintézővel. Első mondatuk így hangzott: "Jó napot, beszorultunk a liftbe, esetleg megmentenének?"
Pár perc múlva mindenki épségben szállt ki a felvonóból. Az IKEA azzal védekezett, hogy valószínűleg nem nyomták elég hosszú ideig a vészjelző gombot -így a személyzet nem hallhatta a jelzést.