Fesztiválok: így spórolunk idén

Világgazdaság2009. május 26. 09:15

A szervezők várakozásai szerint idén nem a jegyeken, hanem vendéglátáson spórolnak majd a látogatók.



Gerendai Károly főszervező szerint a Sziget bevételeinek 60 százalékát a jegyek adják, így kénytelenek az áfa továbbhárítására. Ennek ellenére reméli, hogy sikerül hozni a tavalyi 365 ezres látogatószámot. A fesztivál szponzori bevételei 25 százalékkal csökkentek, és -a főszervező szerint- nem valószínű, hogy kapnának állami támogatást. A kieső forrást a színpadok összevonásával próbálják kompenzálni.

A soproni Volt Fesztiválnál stagnál, a zamárdi Balaton Sound esetében emelkedik a szponzoroktól érkező összeg: a kisebb rendezvények jobban tudnak fejlődni. Azzal számolnak, hogy a Balaton Soundra idén is elfogynak a jegyek.  

Az áfaemelés miatt júliustól a Sziget Kft. által szervezett összes rendezvény jegyára nő.  Áfariadó: drágulnak a fesztiváljegyek!

A Hegyalja Fesztivált szervező Deltafest Kft. nem változtat a jegyárakon. Bukovinszky Béla projektigazgató úgy látja: 2009-ben akár a tavalyi 65 ezernél is több látogató lehet. Több fiatal dönthet ugyanis úgy, hogy külföldi utazás helyett inkább egy-egy fesztiválon tölti szabadidejét idén nyáron.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Ha a belépőkön nem is, a kínált ételeken és italokon mindenképp spórolnak majd a látogatók: ismét az olcsó sör és a lángos lehet a sláger. A tapasztalatok szerint tavaly már a teljes fogyasztás 30 százalékát a drágább ételek és italok tették ki, az idén ez az arány 10 százalékra zsugorodhat.

Címkék:
balaton sound jegyárak,