Pénzcentrum • 2009. május 20. 15:00
A Yahoo szerint a jelenlegi keresőszavakra adott linkek kora lejárt: a fogyasztók nem kismillió válaszlehetőséget akarnak a kérdéseikre, hanem rendes válaszokat.
Prabhakar Raghavan, a Yahoo Labs és a Yahoo Search Strategy vezetője szerint legalábbis ez lehet a jövő keresőinek iránya. Sajnos kész fejlesztés még nincs e téren, de a stratégia lassan körvonalazódik.
A tervek szerint a jövő keresője adatokat gyűjtene az általa meglátogatott webhelyekről, majd információcsomaggá alakítaná őket és így adná vissza a felhasználóknak. Például egy étterem oldaláról begyűjtenék az ott fogyasztható ételek listáját, a nyitvatartási órákat és minden egyéb fontosat, majd ezeket egyben dobná vissza a kereső válaszként.
A Yahoo az organizáláshoz természetesen saját algoritmusokat is felhasználna, de reményei szerint a munka nagy részét elvégzik az olyan nagy site-ok, mint a Facebook. Utóbbi például olyan mikro-formátumokat használ, melyek megmondják például a keresőnek a felhasználó vezeték- és keresztnevét és néhány egyéb adatát.