Pénzcentrum • 2009. április 15. 11:00
Nagy port kavart a Tesco brit telefonos ügyfélszolgálata - különösen a történelmi arab-izraeli ellentét fényében - amikor külön menüpontot hozott létre az izraeli termékekkel kapcsolatos kérdések és panaszok kezelésére.
A menürendszert azután egészítették ki, hogy a palesztin szolidaritási mozgalom az izraeli termékek bojkottjára szólította fel a vásárlókat. A tájékozatlan vásárlók a forró vonalon keresztül választ kaphatnak az ilyen termékekkel kapcsolatos kérdéseikre.
A telefonos ügyfélszolgálat menürendszerében elhangzó "Ha az izraeli termékekkel kapcsolatban telefonál, nyomja meg az 1-es gombot!" kiválasztása után az ügyintézők elmondják a termékekkel kapcsolatos tudnivalókat. A Tesco elmondta, hogy nem kíván vallási, érzelmi, politikai vagy bármilyen szempontból részrehajló lenni, csak tényeket közöl.
A Tesco megerősítette, hogy az érintett társadalmi csoportba tartozó ügyfélkör megkülönböztetésnek veheti a menürendszer által kínált opciót, ők azonban csak azokat az ügyfeleket kívánják felvilágosítani a termékekkel kapcsolatban, akik a bojkott hatására elbizonytalanodtak a vásárlást illetően.
A Tescóhoz hasonlóan több áruházlánc is felkészítette az ügyfélszolgálaton dolgozó munkatársait a hasonló kérdések kezelésére, a tájékoztatás azonban kizárólag a termékekre korlátozódik.