Pénzcentrum • 2009. március 26. 05:38
Közeledik a nyaralás ideje, és a vékonyabb pénztárcák egyre többeket sarkallnak arra, hogy a fapados repülőjáratokat válasszák. A Pénzcentrum nem akar erről lebeszélni, viszont van 10 nyomós érvünk amiért nem ajánljuk a diszkont légitársaságokat.
A fapados légitársaságok rendszerint a nemzeti légitársaságoknál alacsonyabb utaztatási költségekkel szállítanak, ami természetesen alacsonyabb kényelmi, illetve több hagyományossá váló utasszolgáltatás mellőzésével, csökkentésével jár. Ebből fakad az alacsony díjszabású utasjegy is, amely - nemzetközileg meghatározott - korlátozott szolgáltatásokkal párosul.
A nyaralási szezon közeledtével egyre többen gondolkoznak azon, hogy a repülésen spórolnak, és a diszkont társaságok járatait veszik igénybe. Most 10 érvet sorakoztatunk fel a fapadosok ellen.
1. A jegy sohasem annyiba kerül, amennyiért hirdetik.
A magyar hatóságok is többször felléptek már a csalóka árakkal szemben, a fapadosok azonban kitartóan használják a csillagokat és az apróbetűs részeket. Legtöbbször az illetékeket "felejtik el" hozzáadni az árhoz, de az sem mindig egyértelmű, hogy csak az odaútra szól a jegy.
2. Fizetni kell a poggyászért
Ma már a fapadosok többsége pénzt kér a feladott poggyászért - ezért érdemes kézipoggyásszal utazni. Egy feladott bőröndért - egy útra - 9-12 eurót is elkérnek, ráadásul nagyon szigorúan ráfizettetnek minden kiló túlsúly után.
3. Hosszú sorok
Gyakran hosszú sorok kígyóznak egy-egy járat felszállása előtt, amit bizony kötelességtudóan végig kell állnunk.
4. Lehetetlen időpontban kell utaznod
A diszkontok azzal is spórolnak, ha nem csúcsidőben szállnak fel-és le. Ezért előfordulhat, hogy kedden hajnali 2-kor indul a járatunk.
5. A repterek a világ végén vannak
Az gazdaságos járatok nem engedhetik meg maguknak a legjobb reptereket, ezért mindig az olcsóbbat, a városközponttól messzebb levőt választják. Így megeshet, hogy annyiba kerül bejutnod mondjuk London belvárosába a Louton-ról, mintha egy normál járattal mentél volna a Heathrow-ra.
6. Irreális árak a fedélzeten
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A legtöbb járaton semmilyen étkezést nem biztosítanak, ezért ha megéhezünk vagy megszomjazunk -és nem készültünk uzsonnás csomaggal- mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk.
7. Gyakori késések
Hányszor hallottunk olyan sztorikat, hogy órákat, vagy akár fél napot is késett a fapados gép, és nemhogy másikat nem indítottak helyette, de még normális tájékoztatást sem adott a cég a késés okáról, vagy a várható indulásról. Arról nem is beszélve, hogy mennyire dühítő tud lenni, ha a lekéssük a csatlakozást is.
8. Gyakran elvesző csomagok
Nemrég mi is hírt adtunk arról, hogy évente 42 millió csomagot kavarnak el a reptereken, ebből egymillió soha nem kerül meg. Bármennyire is hihetetlen, ezeknek a többségéért a fapados társaságok a felelősek. És sokszor örülhetünk, ha egyáltalán kapunk kárpótlást elkavarodott bőröndjeinkért.
Hihetetlen: 42 millió bőrönd kavarodik el évente a reptereken!
9. Kevésbé stabil az anyagi hátterük
Ezért jóval nagyobb eséllyel mennek csődbe, mint a nagy légitársaságok. Tavaly októberben a Sterling légitársaság váratlan összeomlása miatt több ezer utas rekedt Európa repülőterein.
10. Hamarosan fizetős lesz a WC-használat is
Michael O'Leary, a Ryanair elnöke nemrégiben azzal állt elő, hogy fizetőssé kellene tenni a mellékhelyiséget a cég járatain. Csak nehogy akkor vezessék be, amikor már hazafelé utazol...