Pénzcentrum • 2009. március 17. 18:30
Új módszerrel próbálják hamis antivírus-termékek vásárlására bírni a "vírusterjesztők" a gyanútlan felhasználókat: ezúttal a Google keresést manipulálják.
Egyre komplexebb stratégiával próbálnak pénzt kicsikarni a gyanútlan áldozatokból a "vírusterjesztők", áll a Panda Security legújabb jelentésében. A vírusokkal való megfertőzés és a hamis antivírus-programokkal való "házalás" eddig is számtalan naiv áldozatot szedett; most azonban egy új eszközzel bővült a repertoár.
A szélhámosok a Google Trends adatait felhasználva nézik meg, melyek a legnépszerűbb keresőszavak, és annak megfelelően építik fel a saját oldalukat - mondta Sándor Zsolt, a Panda Security magyarországi igazgatója.
Ez tulajdonképpen a Google-keresés manipulációja; már csak azért is, mert ha például az adott napon az "Obama" a legnépszerűbb keresőszó, a szélhámosok a témához kapcsolódó hamis oldalakkal próbálnak forgalmat generálni maguknak.
A hamis oldalakon nem a keresési eredményeknek megfelelő tartalom, hanem egy vírus várja a felhasználókat; a vírus a korábban már megismert módszernek megfelelően azonnal felajánlja a saját ellenszerét, jutányos áron.