Pénzcentrum • 2009. március 6. 16:00
A szlovákiai mobilszolgáltatók elkezdték visszaadni azon kártyás ügyfeleik egyenlegét, akik az érvényességi idő alatt nem tudták letelefonálni a rendelkezésre álló összeget, ezért a korábbi gyakorlat szerint elvesztették azt. Az igazságügyi minisztérium és a fogyasztóvédelmi szövetség februárban indított pert az Orange és a T-Mobile ellen a szerintük törvényellenes gyakorlat miatt -írja a bumm.sk hírportál.
Jelenleg nagyjából 2,5 millió kártyás ügyfél van Szlovákiában, akik bármikor feltölthetik kártyájukat, viszont - szolgáltatótól és csomagtól függően - csak 3-12 hónapig használhatják fel pénzüket, ezután az elvész. Stefan Harabin igazságügyi miniszter szerint ezzel korlátozzák az ügyfeleket abban, hogy szabadon eldönthessék, mikor használják fel a rendelkezésükre álló összeget.
Engedve a minisztérium nyomásának, az Orange mobilszolgáltató február 17-e óta az elveszett egyenleget immár automatikusan visszaadja kártyás ügyfeleinek. Erre azonban csak azt követően kerül sor, ha az ügyfél újra feltölti kártyáját.
A jövő héttől a T-Mobile is hasonló gyakorlatot vezet be, míg a Telefónica O2 már tavaly novembertől adja vissza az "eltűnő" kártyafeltöltési összegeket.
A miniszter szerint még ez sem elég, mivel az ügyfeleket így is további fizetésre kényszerítik, hogy ne vesszen el korább egyenlegük. Úgy véli, az egyenleg akkor sem veszhet el, ha a kártya érvényességét veszti. A miniszter szerint ilyen esetben az a megoldás, ha szolgáltató visszaadja az ügyfelek pénzét, például számlájára utalja.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A fogyasztóvédelmi szövetség ezek után sem kívánja visszavonni keresetét, mivel azt szeretnék, ha az emberek soha, semmi módon nem veszthetnék el egyenlegüket, valamint azt is, ha a mobilszolgálatatók visszaadnák az összes pénzt, amit eddig jogtalanul elvettek.