Pénzcentrum • 2009. február 25. 10:15
Pénzintézetek - bankok biztosítók -, közműszolgáltatók tapasztalják világszerte, hogy a gazdasági válság negatívan hat az ügyfelek fizetési szokásaira. Nem csoda, hogy e társaságok sokféle eszközzel igyekeznek tompítani ezt a hatást, és ennek keretében figyelmük Nyugat-Európában újult erővel fordul egy ott már évek óta létező gyakorlat, az itthon még kevésbé ismert színes, kiemelő színes tranzakciós nyomtatás felé is. De mitől válik jobb fizetővé, aki ilyen egyenlegközlőt vagy számlát kap?
Az ügyfeleknek kiküldött levelek sok esetben több tíz soros információkat tartalmaznak. Gyakori problémát jelent, hogy a sok adat között nehéz a releváns információra koncentrálni. Már egy kiemelő szín használata is lehetővé teszi, hogy az ügyfél a számára igazán fontos információt - fizetendő összeg, fizetési határidő - egy pillanat alatt találja meg az adott nyomtatványon.
"A kiemelő szín használata, mint látszólag lényegtelen változtatás nagyon is meggyőző eredményeket tud produkálni. Külföldi példák sokasága igazolja, hogy a fizetési fegyelem akár 10 százalékkal is megnő a megoldás alkalmazásával, miközben érezhetően csökken az ügyfélszolgálatok terhelése. "Már a Díjbeszedő Nyomda is részt vett egy erre vonatkozó kísérletben: egy magyarországi kereskedelmi bank ügyfelei közül két azonos számú csoportnak küldtek ki azonos marketingüzenetet tartalmazó levelet. A könnyebb eligazodás miatt a felajánlott szolgáltatást 14 százalékkal többen vették igénybe csak amiatt, mert a kiemelő színes változatot kapták." - mondta Jelinek Gábor, a Díjbeszedő Holding vezérigazgató-helyettese, aki szerint a nemzetközi példákat már ismerő, külföldi tulajdonú szolgáltatók lehetnek az elsők, akik itthon elsőként alkalmazni fogják ezt a lehetőséget.
A színes, személyre szabott ügyféllevelek Európa-szerte tapasztalható terjedését a piaci helyzet kényszerítő ereje mellett két további tényező is elősegíti. Az egyik, hogy már rendelkezésre állnak azok a korszerű, nagy termelékenységű digitális nyomógépek, amelyekkel az ilyen küldemények előállítása nem jelent számottevő pluszköltséget. A másik, hogy a technológia számos más, korábban nem ismert üzleti lehetőséget is kínál.
Ilyen lehetőség a tranzakciós és a promóciós nyomtatás összevonása, szakmai nevén "transzpromó" nyomtatás, melynek révén az ügyfélleveleken elhelyezett személyes üzeneten vagy reklámon keresztül az adott pénzintézet vagy szolgáltató egyedi ajánlatot tud eljuttatni az ügyfélhez. Az eddigi gyakorlat alapján az ügyféllevelek mellett küldött marketinganyagok ugyanis mind ugyanazt a tartalmat hordozzák. Nem csoda, hogy ezek 95 százaléka olvasatlanul kerül a szemetesbe. Egy bankkivonatot, vagy számlát ugyanakkor szinte mindenki átnéz (átlagosan két-három percet is rászánva erre), és ha eközben személyre szóló üzenettel találkozik, arra összehasonlíthatatlanul kedvezőbben reagál.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
"Az ügyfeleikkel levelezés útján kapcsolatot tartó cégek számára további előny lehet, hogy leveleiket nem csak ők maguk, hanem - megfelelő díj ellenében - más hirdetők is fel tudják használni." - teszi hozzá Jelinek Gábor. "A piaci információink alapján úgy látjuk, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben nagy eséllyel az itthoni gyakorlatban is jelentősen bővülni fog a nyugaton már széles körben ismert transzpromó alkalmazása. Ennek megfelelően rövidesen Magyarországon is számíthatunk az ehhez egyre hatékonyabb technológiai hátteret biztosító nyomdai alkalmazások megjelenésére."