A Procter & Gamble új piacra tör: egy újabb elkeseredett próbálkozás?

Pénzcentrum2009. február 9. 13:00

A főleg háztartási tisztítószerekben, pelenkákban, kozmetikumokban utazó cégóriást sem hagyta érintetlenül a válság szele, hiszen a fogyasztók most kétszer is meggondolják, hogy valóban szükségük van-e prémium vegyszerekre, vagy sem. Nem maradt más hátra, új piacok után kell nézni!

Nem is tétlenkedett sokáig a Procter & Gamble, hiszen már tavalyi árbevétele aggodalomra adott okot, de sajnos idén sem számíthat túl sok jóra ebben a piaci szegmensben, így aztán egy olyan új üzletbe vágta a fejszéjét, ami bizonyos szempontból még közel is áll az eredeti csapásirányhoz.

Az USA-ban államok szerte hálózatot kiépített autómosó franchise, a Mr. Clean Car Wash megvásárlásával próbál most új bevételi forrás után nézni a cég, remélve, hogy a már kiépített márkanévvel, és ismertséggel könnyebb lesz a kezdet.

Persze nincsenek illúziói a vállalatnak, hiszen tudják, hogy a válság mélyülésével az emberek az olyan luxusról, mint az autómosás is lemondanak, ugyanakkor a franchise rendszernek köszönhetően mégis bevételhez juthatnak, hiszen a munkanélküliség emelkedése sokakat arra ösztönöz, hogy saját vállalkozásba vágjanak.

Persze hasonló próbálkozásai voltak már a P&G-nek, hiszen 2000-ben a mosodapiacra próbált betörni, a Juvan Service Care megvásárlásával, amit azonban 2003-ban eladtak. Talán ez a mostani több sikerrel jár.

Címkék:
procter & gamble,