Tesco: én a csirkékkel vagyok!

Pénzcentrum2009. január 27. 05:38

Miközben a brit áruházlánc folyamatos támadások kereszttüzébe került, amiért Nagy-Britanniában alig 2 fontért, vagyis 600 forintért árusítják az egész csirkéket, ám kiderült, hogy közben tárgyalásokat folytat a tenyésztőkkel a csirkék életkondícióinak javítására.

Persze nem volt egyszerű út, mire a Tesco idáig eljutott. Egy évvel ezelőtt az ismert szakács, Hugh Fearnley-Whittingstall kampányt indított a csirkék szabadban való neveléséért. A chef szerint a vágásra szánt szárnyasok borzalmas körülmények között nevelkednek: a lábuk csupa seb, mivel egész nap a saját szennyükben kell álldogálniuk. Múlt év nyarán aztán Fearnley-Whittingstall vett egy darab Tesco-részvényt is, hogy részt vehessen azon a kerekasztal megbeszélésen, melyen a részvényesek rá akarták kényszeríteni a Tescot, hogy az általa vásárolt csirkék minden esetben feleljenek meg a brit állatvédő liga irányelveinek, vagy ne hirdesse tovább magát állatbarát áruházként.

A Tesco vezetése végül meghátrált a tulajdonosai előtt, így mostanra már tárgyalóasztalhoz ült a szárnyasok életkörülményeinek javításáért. Bár a résztvevők kiléte alapvetően szigorúan bizalmas ezeken a megbeszéléseken, a Tescot maga Fearnley-Whittingstall fedte fel egy televíziós showműsorban. Bár a kampány nagyrészt sikeres volt, hiszen tavaly a szabadon nevelkedett csirkék eladásai 35 százalékkal nőttek - a baromfiállomány 82 százaléka még mindig zárt, mesterségesen megvilágított ingerszegény környezetben éli le rövid életét.

Címkék: