Pénzcentrum • 2009. január 13. 15:00
Sokan talán bele sem gondoltak, hogy mobiltelefonunkk használatakor mi mindent megtud rólunk szolgáltatónk, kezdve a pontos földrajzi helyünktől, hogy mikor hagyjuk el az országot, vagy csak a lakásunkat, egészen odáig, hogy mobilnetezés közben milyen honlapokat tekintünk meg. Az ilyen információk egyes cégek számára kincset érnek...
A televízió és az internet után a reklámok már a mobiltelefonjainkat is meghódították, se szeri se száma a kéretlen hirdetéseknek a telefonunk kijelzőjén. Különösen igaz ez az Egyesült Államokban, ahol ezért már külön fogyasztóvédelmi csoportok, civil szervezetek is alakultak, akik az ilyen jellegű reklámok személyiségi jogokat sértő mivoltára igyekeznek felhívni a figyelmet.
Két ilyen szervezet a minap be is nyújtott egy panaszlevelet a Szövetsegi Kereskedelmi Felügyeletnek (FTC), amelyben a telefontársaságok, a mobilinternet szolgáltatók, és a mobilreklámokat küldő cégek visszás gyakorlatára hívják fel a szervezet figyelmét, és azt kérik, hogy a jövőben ezen cégek részletesen tájékoztassák ügyfeleiket, hogy milyen információkat szereznek meg, és adnak ki harmadik félnek, kereskedelmi és reklámcélokkal.
Elméletileg az Egyesült Államokban törvény írja elő, hogy mielőtt bármilyen adatot harmadik félnek kiad egy cég, ahhoz engedélyt kell kérnie az ügyféltől, ezt azonban al legtöbb szolgáltató megszegi, illetve kihasználja a lakosság tájékozatlanságát.
Sokan nem is sejtik, hogy például mikor mobiltelefonjukra állandóan frissülő sporthíreket kérnek, a szolgáltatás megrendelésekor egyúttal abba is beleegyeznek, hogy adataikat marketing célokra használják fel, például sportszergyártók, vagy egyéb kapcsolódó cégek.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A mobilreklám iparág világszervezete, a Mobile Marketing Association, melynek többek között a Vodafone, az AOL, az AT&T és a Yahoo! is tagja, azt állítja, hogy már számos lépést megtettek annak érdekében, hogy a mobilmarketinggel ne sértsenek személyiségi jogokat, illetve megfelelő tájékoztatásban részesítsék az embereket.
A jövőben azonban egy panaszirodát is létre szeretnének hozni, ahova az ügyfelek fordulhatnak, továbbá rövid tájékoztatókat is kiadnának, melyben felhívnák a figyelmet a személyiségi jogokat sértő, illetve az azokat betartó praktikákra.