Pénzcentrum • 2009. január 7. 08:30
Tavaly mintegy 2,4 milliárd eurót fordított a közvélemény tájékoztatására, illetve az európai integráció népszerűsítésére az EU - idézi az Open Europe eredményeit a Világgazdaság.
A brit szervezet becslései szerint, amely egyébként pártoktól független, azonban a nemzetek feletti Európa gondolatát határozottan elutasítja, ez az összeg meghaladja a Coca-Cola egy éves reklámbüdzséjét világszerte.
A propagandabüdzsé nagyságát pontosan megállapítani szinte lehetetlen, hiszen a költségvetésekben igen változatos neveken futnak az ilyen célra elkölthető összegek, azonban a klasszikus értelemben vett promóciós anyagoktól, a nyílt napokon, tanulmányutakon át a rendezvényekig sok minden idesorolható.
Az Open Europe szerint az összeg nagysága aggályos, ugyanis szerintük nem annyira a tények közlése, mint inkább az EU eredmények propagálása vele a cél, ami egyfajta agymosásként is felfogható.
Nem meglepő módon, az EU számára pofont jelentő népszavazási eredmények után jelentősen meg szokott ugrani a kommunikációs tevékenység. A szervezet szerint az ilyen célokra elforgácsolt összegeket inkább a korrupció felszámolására, és a túlszabályozás leküzdésére kéne fordítani.