Hazánkban 1997 óta leginkább az ásványvizek kedveltsége nőtt, míg szénsavmentes gyümölcslé esetében mérsékelt emelkedést, a szénsavas üdítőnél pedig stagnálást érzékelünk. A GfK csoport legutóbbi kutatása arra kereste a választ, vajon hogyan viszonyul egymáshoz a gyártói és saját márkás üdítőitalok fogyasztói átlagára.
A GfK csoport legutóbbi kutatásának eredménye, az Euro Panel Index az úgynevezett hideg italok piacán jelen lévő kereskedelmi és gyártói márkás termékek átlagárának összevetéséből született. A felmérés megállapításai szerint az index a legalacsonyabb értéket Portugáliában érte el - azaz itt áll egymástól legtávolabb a két márkatípus fogyasztói ára -, ugyanakkor legkevésbé Finnországban érzékelhető a különbség a kereskedelmi és a gyártói márkás hideg italok árában. Az index az egyes, a kutatásban résztvevő országokban elért értékei nem minden esetben tükrözik az adott ország általános gazdasági helyzetét. Csehországban és Szlovákiában például az index értéke megegyezik, holott a bruttó havi átlagkereset a két országban nagyban eltér.
A saját márkák piaci pozíciójának alakulása a visegrádi négyek mindegyikében pozitív, csakúgy, mint az ausztriai piacon. A további növekedés előfeltétele a kutatók szerint a saját márkás termékek kínálati palettájának folyamatos, prémium termékekkel való bővítése - itt fontos szerepet kaphat többek között a vonzó csomagolás. A már megszólított vásárlók árérzékenysége is tényező lehet a kereskedelmi márkák növekedésében.
A magyar piacon az úgynevezett hideg italok mindhárom vizsgált szegmensében egyre nagyobb súllyal vannak jelen a kereskedelmi márkák, melyek sikere egyszerre több tényezőtől is függ, bár e tényezők közül továbbra is az ár kap kiemelkedő szerepet.
A GfK Étkezési szokások felmérése szerint a lakosság több, mint háromötöde fogyaszt különösen szívesen szénsavmentes gyümölcsleveket. Emellett a fogyasztók fele különösen szívesen csillapítja szomját ízesített szénsavas üdítőitalokkal. Az ásványvizet különösen kedvelők aránya 1997 óta mintegy megduplázódott: míg 1997-ben még a megkérdezettek 41 százaléka, addig 2005-ben már tízből mintegy nyolc ember az ásványvíz mellett tette le voksát. Az ásványvizek kedveltsége nagyjából nemtől független, ám míg a szénsavmentes gyümölcslevek elsősorban a hölgyek, addig a szénsavas üdítőitalok a férfiak körében különösen népszerűek.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.