A nagykörúti villamosvonal felújítása miatt mától egy hónapig pótlóbuszok járnak a Moszkva tér és a Blaha Lujza tér között. Ezután június 9-ig a körút másik felén nem járnak a villamosok. A peronokat az új Combino villamos miatt kell átépíteni.
A nagykörúti villamosvonal felújítása miatt mától egy hónapig pótlóbuszok járnak a Moszkva tér és a Blaha Lujza tér között. Ezután június 9-ig a körút másik felén nem járnak a villamosok. A peronokat az új Combino villamos miatt kell átépíteni - írja a Magyar Hírlap.
Ma kezdődik a budapesti nagykörúti villamosvonal csaknem két hónapig tartó felújításának első üteme. A Moszkva tér és a Blaha Lujza tér között ezért mától május 19-ig nem jár a négyes és a hatos villamos, helyettük pótlóbuszok viszik az utasokat ezen a szakaszon.
Az első ütem vége után két napig, május 20-án szombaton és 21-én vasárnap a négyes és a hatos teljes vonalán pótlóbuszok járnak a villamosok helyett.
Az ezt követő második ütemben a Nagykörút másik felét újítják fel, így május 22-től június 9-ig a két villamosvonal másik végállomása, vagyis a Móricz Zsigmond körtér, illetve a Fehérvári út és a Blaha Lujza tér között mennek pótlóbuszok.
A második ütemre eső pünkösdi hétvégén, június 3-tól 5-ig csak az Oktogonig járnak a villamosok, a buszok így a Blaha Lujza tér helyett három megállóval tovább, az Oktogonig viszik az utasokat.
A buszok néhány szakaszon a villamossíneken mennek, másutt a körúti parkolók helyén alakítanak ki nekik buszsávot. Emiatt a körúton szinte mindenhol tilos lesz parkolni a felújítás idején.
A megállókat azért kell átépíteni, hogy az új Combino járművekre kerekes székkel, illetve babakocsival is akadálytalanul felszállhassanak az utasok.
A peronok megemelése mellett öt megállópárt (Király, Wesselényi, Baross és Mester utca, valamint Rákóczi tér) kiszélesítenek, a Nyugati téren pedig a mostaninál nagyobb várakozóhelyet építenek.
Vajda Pál főpolgármester-helyettes azt mondta, legkésőbb augusztusban elkezdik lecserélni a körúti villamosokat, a tervek szerint év végén már húsz új, Combino villamos jár majd, vagyis az összes jármű felét kicserélik. Az ötvenhárom napos felújítás 3,4 milliárd forintba kerül, ebből háromszázmillió forint az uniós támogatás.