Így vesznek rá a boltok, hogy többet költs az év végi hajrában: sok vásárló dől be ennek a húzásnak

Pénzcentrum2024. október 17. 15:45

A brit szupermarketek forgalma jelentősen megugrott az elmúlt hónapban, köszönhetően a vásárlók megváltozott szokásainak és a szezonális termékek bevezetésének - közölte a Grocery Gazette. Az NIQ legfrissebb adatai szerint az október 5-ig tartó négy hétben a kasszák forgalma 4,7%-kal nőtt az előző havi 4%-os növekedéshez képest.

A növekedés hátterében elsősorban a vásárlók új szokásai állnak. A brit háztartások ma már hetente átlagosan ötször vásárolnak élelmiszert, és nyolc különböző szupermarketet látogatnak meg. Ez a változás kisebb kosárméreteket eredményezett: az átlagos érték 18,62 fontra csökkent, ami 4%-kal alacsonyabb, mint tavaly.

A csökkenő kosárméret ellenére a szupermarketek 1,4%-os volumennövekedést tapasztaltak, ami azt jelzi, hogy a fogyasztók összességében több terméket vásároltak a megnövekedett számú látogatások révén. A szezonális termékek bevezetése szintén hozzájárult az eladások fellendüléséhez. A kiskereskedők új halloweeni és karácsonyi termékkínálatot vezettek be, ami 12 hónap óta először eredményezte az általános árucikkek növekedésének visszatérését, 0,2%-os mértékben.

Az időjárás változása és az iskolakezdés is befolyásolta a vásárlási szokásokat. A köhögés, megfázás és influenza elleni gyógyszerek forgalma 16%-kal, a vitaminok és diétás egészségügyi termékeké pedig 10%-kal nőtt. Ezzel szemben a sör, a borok, a szeszes italok és az üdítőitalok gyengén teljesítettek.

Az egyes kiskereskedők teljesítményét tekintve az Ocado továbbra is az Egyesült Királyság leggyorsabban növekvő szereplője, 15,9%-os eladásnövekedéssel. A Marks and Spencer 12,4%-os növekedéssel a második helyen áll, és minden harmadik brit háztartás vásárol náluk élelmiszereket és italokat.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Mike Watkins, az NIQ brit kiskereskedelmi és üzleti ismeretekért felelős vezetője a jövőbeli kilátásokról nyilatkozott: "A kiskereskedők néhány hét múlva a hagyományos reklámkampányokat fogják alkalmazni, hogy a vásárlókat valóban vásárlási üzemmódba hozzák, és így növeljék a heti eladásokat az Arany Negyedév utolsó nyolc hetében."

Kutatás az előrehozott szezonális akciókról

Évek óta megfogyelhető trend, hogy egyre korábbra hozzák a kereskedelmi láncok a szezonális ajánlataikat. Így egyre gyakoribb, hogy már szeptember végén megjelennek a boltok polcain a karácsonyi desszertek, a puszedlik, a fahéjas kekszek, egy-egy divatos karácsonyi manó, sőt akár a püspökkenyér is. A bátrabb kerekedők pedig már augusztus végén ledobják a karácsonyi bombát. Te mit gondolsz erről a kereskedelmi gyakorlatról? A Pézcentrum és a Debreceni Egyetem friss kutatásában arra keressük a választ, mit gondolnak a vásárlók arról, hogy enyire siet a kereskedők órája. Kérjük, töltsd ki az alábbi kérdőívet!

Címkék:
vásárlás, karacsony, bolt, időjárás, szupermarket, iskolakezdés, bevásárlás, boltok, üzlet, halloween, vásárlók, brit, szezonális,