Messze még a Tesco trónfosztása: ennyit nyertek azzal, hogy az Aldi árait másolták

Pénzcentrum2024. október 3. 15:45

A Tesco, Nagy-Britannia legnagyobb szupermarketlánca, megemelte éves profitelőrejelzését az erős első féléves teljesítménye után. A vállalat piaci részesedésének növekedése 10%-os nyereségemelkedést eredményezett az első hat hónapban - írta a Reuters.

Ken Murphy vezérigazgató elmondta, hogy a Tesco értékének, termékeinek és szolgáltatásainak minőségjavítása a vártnál nagyobb volumennövekedést hozott az augusztus 24-ig tartó első félévben. "Ez nagyszerű lendületet ad nekünk a karácsonyi ünnepek előtt" - nyilatkozta újságíróknak.

A cég a 2024/25-ös pénzügyi évre 2,9 milliárd font körüli kiskereskedelmi korrigált üzemi eredményt vár, ami magasabb a korábbi, legalább 2,8 milliárd fontos előrejelzésnél. Az Egyesült Királyságban a like-for-like eladások 3,5%-kal nőttek a második negyedévben, az első negyedévi 4,6%-os növekedés után. A Tesco sikeresen növelte piaci részesedését, amely éves szinten 60 bázisponttal 27,8%-ra emelkedett a szeptember 1-jéig tartó 12 hétben. Ez 2022 januárja óta a legmagasabb érték a Kantar piackutató adatai szerint.

A vállalat profitált abból a stratégiájából, hogy közel 800 árucikk esetében megegyezik az Aldi árával, valamint a Clubcard hűségprogram népszerűségéből, amely alacsonyabb árakat biztosít a tagoknak. Ezeket a programokat költségmegtakarításból finanszírozzák. A pozitív hírek hatására a Tesco részvényei 3%-kal emelkedtek, így az idei év eddigi nyereségük 26%-ra nőtt.

Címkék:
vállalkozás, cég, Tesco, aldi, bolt, szupermarket, kiskereskedelem, vállalat, üzlet, egyesült királyság, kiskerlánc, boltlánc,