Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Pénzcentrum2024. március 4. 15:45

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

A 40 napra tervezett kampány már a 10. napon elérte a kitűzött célt, addigra több mint 300-an elővásároltak jegyet (a résztvevők végleges létszáma egyelőre nem ismert, mert még tart a kampány) arra a márciusi eseményre, ahol egy ismert hazai online marketinges, valamint a Brancsközösség csapata segíti a résztvevőket vállalkozásindítás és pszichológia témákban. 

Ilyen méretű rendezvény megszervezésénél Magyarországon eddig még senki nem próbálkozott a közösségi finanszírozás modelljével, pedig a jelek szerint az első vásárlók megszerzésére nem csak kulturális, művészeti projekteknél, gasztronómiai és technológiai iparágakban lehet jó választás, de az esemény toborzás területén is működik.

A rendezvény előkészületeknél a szervező legnagyobb kihívása rendszerint az, hogy sokszor még napokkal ez esemény előtt sem látja tisztán, hogy mennyi résztvevőre számíthat, mekkora terem lenne ideális számára, és milyen méretű cateringre szerződjön. A közösségi finanszírozás előnye, hogy a szervező a fenti kérdésekre sokkal előbb kaphat lényegesen pontosabb válaszokat, amit fel tud használni a kalkulációjába

- mondta Kövesdi Gábor, a Brancsközösség, az első hazai közösségi piactér alapítója, amelyen két év alatt 93 elindult kampányból végül 35 futott be, és ezekre összesen 70 millió Forint értékben érkezett vásárlás.

A jutalomalapú közösségi finanszírozás azt jelenti, hogy a vásárlók valamilyen exkluzív terméket, szolgáltatást kapnak a pénzükért cserébe (például itt rendezvény belépőt, vagy a korábbi kampányokban: könyvet, szörpöt, kártyajátékot).

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az elővásárlók tehát nem adakoznak, hanem egy új termékre, szolgáltatásra fizetnek elő, amit a projektgazda akkor teljesít, ha sikerrel zárul a kampány. Ez a finanszírozási modell a kampánygazdáknak egy kiváló lehetőség üzleti ötletek tesztelésére, míg a fogyasztóknak teljesen kockázatmentes választás, hiszen ha határidőre mégsem teljesülne a kitűzött kampánycél, akkor visszakapják a pénzüket.

 

(x)

Címkék:
vállalkozás, közösségi gazdaság, közösségi finanszírozás, brancs, brancs közösség, crowdfunding,