Pénzcentrum • 2023. október 7. 10:24
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megvizsgálja, hogy a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. (DIGI) a fogyasztók számára egyértelmű módon kommunikálta-e a 2023. január 1-től érvényes előfizetői-díjemeléssel, illetve a 2023 májusától alkalmazott díjkorrekcióval kapcsolatos feltételeket - közölte a GVH. A DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. 2023. január 1-től – az általános szerződési feltételek módosításával – előfizetői díjemelést vezetett be, 2023 májusától pedig díjkorrekciót alkalmazott.
A Gazdasági Versenyhivatalhoz érkezett jelzések szerint 2022 novemberétől a cég a fogyasztók felé következetlen, ellentmondásos tájékoztatási gyakorlatot folytatott a díjemelés feltételeivel kapcsolatban. Ez alapján a GVH azt vélelmezi, hogy a távközlési cég kereskedelmi kommunikációja a fogyasztókban azt a benyomást kelthette, hogyha egy fogyasztó 2022. december 31-ig hűségszerződést kötött a távközlési céggel, akkor az előfizetési díjai a vállalt hűségidőszak alatt nem fognak emelkedni.
A GVH ezért megvizsgálja, hogy a DIGI tájékoztatási gyakorlata alkalmas lehetett-e arra, hogy a fogyasztókat olyan ügyleti döntés meghozatalára késztesse, amelyet egyébként nem hoztak volna meg. Mindezek alapján a nemzeti versenyhatóság a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt versenyfelügyeleti eljárást indított.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
Az ügy hivatali nyilvántartási számai: VJ/25/2023.