Pénzcentrum • 2022. december 8. 15:32
Mindenki azokat a történeket ismeri csak, amikor egy vállalkozás igazi sikersztorivá vált. De azért ez jóval több mindentől függ, mint az hogy van egy jó ötleted. A Brancs kampányait készítő szakemberekkel beszélgettünk arról, hogy mi a receptje egy sikeres vállalkozásnak és mi a legfontosabb tulajdonsága egy ötletgazdának, ha egy sikeres Brancs kampányt szeretnének futtatni.
Ha egy projekt izgalmas, azt az első olvasásra érezzük - állítják a Brancs közösségi piac kampány menedzserei, akik már több mint ezer pályázaton rágták át magukat, amik gyakran heves vitákat is kiváltottak azért, hogy kiválasszák a legjobb projekteket a Brancs közösség számára. Három menedzserrel vettük át a folyamatot, ami nem csak a számokról, termékekről koncepciókról, hanem gyakran a hozzáadott társadalmi hatásról, megérzésekről és az ötletgazda kisugárzásáról is szól.
A kampányra való jelentkezés akár elég sablonos kezdésnek is nevezhető: kapsz egy üres form-ot és az a feladatod, hogy tölts meg élettel, add át az ötleted esszenciáját
- emelte ki Schneider Anett, aki a kezdetektől fogva a Brancs csapatában segíti az ötletgazdákat a kampány során. Nemcsak a leegyszerűsített felhasználói élmény volt a cél a jelentkezési folyamat megtervezésénél, de ilyenkor gyorsan meglátszik az is, hogy ki az, aki már régóta dolgozik, gondolkozik az ötleten.
A beérkezett pályázatokat több szempontot alapul véve megvizsgálnak és vagy továbbküldik a folyamaton vagy pontosítást, módosítást kérnek. Rengeteg olyan pályázattal találkoztak már, ahol egy már meglévő termékkel szerettek volna kampányt indítani és a Brancsra, mint egy újabb értékesítési csatornára tekintettek.
Ezeket a pályázatokat viszonylag egyszerű kiszűrnünk és jelezzük is a pályázatot beadó félnek az észrevételünket. A Brancs célja, hogy új ötleteknek adja meg a megfelelő kezdőlökést vagy egy már bevált, innovatív megoldást juttasson el a célközönségéhez.
A következő lépésben a kampánymenedzserek visszajeleznek az ígéretes ötletekre - itt kezdődik annak a felmérése, hogy mennyire “talpraesett” az ötletgazda - mondta Garai-Keczer Csilla.
Itt már belevetjük magunkat a részletekbe: nekimegyünk az üzleti tervnek, megnézzük mennyire megvalósítható a projekt és vannak-e kockázatai a teljesítésnek. A marketing kommunikációs érzék, háttér is nagy hangsúlyt kap ebben a lépésben, hiszen mi segítjük a kampányt, de mi csak erősíteni tudjuk azt, amit az ötletgazda mondani akar, kiváltani nem.
Több esetben ért már csalódás pár ötletgazdát, akik beküldtek egy akár jónak is mondható ötletet és a Brancstól várták el a projekt felfuttatását.
Sokan nem mérik fel, hogy ez mekkora munka - mi megadjuk a platformot, a kereteket, tanácsokat, segítséget adhatunk de igenis az ötletgazda felelőssége a kampány sikeressége. Mi csak azt tudjuk felerősíteni amit az ötletgazda belerak
- mondta Bárdkai László, aki tulajdonosként csak bizonyos lépéseknél van ott az első szakaszban, de minden projektet igyekszik közelről kísérni. Gyakran találkoznak azzal, hogy a koncepció jó, de egy-egy területen jelentős elmaradás van a többihez képest - legyen az marketing, üzleti tervezés vagy dizájn.
Ilyenkor mi igyekszünk a saját tapasztalatainkat átadni, de volt már, hogy profi marketingkommunikációs szakember ugrott be egy tervezés meetingre vagy a mi egyik vezetőnk Toplenszki Réka, Kövesdi Gábor vagy Hürkecz Attila adott egy gyorstalpalót vállalatgazdaságtanból vagy pénzügyi ismeretekből. A csapat összesített kapcsolati tőkéje kiterjed a legfontosabb területekre és sok elismert szakember van, aki szakít egy órát az idejéből, hogy segítsen de cserébe ő is feltesz pár kérdést az ötletgazdának, hiszen egészen más szemszögből látják ők a témát.Win-win.
A végső jóváhagyás szokott egy kampány legerősebb momentuma lenni a Brancsos csapat számára
Addigra a projektekhez már kötődünk, találkoztunk az ötletgazdákkal és mi is őszintén a sikerüket szeretnénk
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- mondta Csilla. Egy kvázi-külső szemlélőre, a vezetőség tagjaira szokták a végső döntést bízni a kampány menedzserek. Nagyon jól kiegészítik egymást, nincs olyan pályázat, ahol legalább egyikük ne tenne fel olyan kritikus kérdéseket a projekttel kapcsolatban, amik tisztázása nélkül a kivitelezés szenvedne kárt.
És ez így van jól, abban hiszünk, hogy alkalom, mikor hibát próbálunk találni csak erősíti a projektet
- mondja Gábor. Nem egyszer előfordult, hogy heves vitához vezetett egy-egy ilyen meeting, akár online is - a feszültség azonban mindig pozitív, tudja mindenki, hogy a cél közös: csak ütős projektek kerüljenek ki az oldalra. A kampány elindulásával már gyakran napi kapcsolatban vannak a menedzserek az ötletgazdákkal - social media posztokat egyeztetnek, elemzik milyen érdeklődés van a termékekre, honnan jön a legtöbb forgalom az oldalra és ez alapján segítenek a kommunikációt felerősíteni. Volt már rá példa, hogy azt érezték, valami még hiányzik a termék mellől hogy meggyőző legyen és az ötletgazdával egyeztetve bevontak egy influenszert, új fotókat vagy videót készítettek.
Ilyenkor segítünk az ötletgazdának abban, hogy megy egy briefelés, de egyszerű produckiós trükköket és megoldásokat is mutatunk neki, ha arra van szüksége.
A kampány alatt az alapítók gyakran promótálják a futó vagy induló kampányokat a startup szcéna résztvevői között .
Ha a mi platformunkon jól teljesít egy projekt, az erős validálást jelent a vállalkozói közösségben, szívesen hallgatják meg a mi benyomásainkat a projektről. Ha tetszik nekik a koncepció, akkor figyelemmel is kísérik a kampány menetét és végkimenetelét. Ha egy »Brancs approved« pecsétet hordanak magukon a projektek, az sokat segít a befektetői, szakmai beszélgetések első 5-10 percében, de sok esetben akár a kiindulópontja is lehet
- adta hozzá Gábor. Nemrég személyesen mutatkozhattak be az ígéretes Brancsos projektek a startup ökoszisztéma tagjainak egy a Pannónia Filmstúdióban tartott több mint 100 fős rendezvényen, ami több ötletgazdának is az első lehetősége volt, hogy szervezett keretek között prezentálják az ötletüket.
Mondani sem kell, hogy a fények, a színpad és a mikrofon milyen nehezítő tényezők lehetnek az ötletgazda számára, még akkor is, ha előtte már sokszor beszélt a projektről. Segítünk neki, hogy megszokja a pitch prezentációk érzését, így ha egy zárt teremben a befektetőinek kell eladnia magát és a projektet, már magabiztosan tudja kezelni a lehetőséget
- emelte ki Anett.
Egy kampány kiértékelőn nem csak azt beszéljük meg, hogy a Brancs mit tanult, hanem hogy milyen inputokat adhatunk az ötletgazdának, hogy megcélozza a következő állomást
- mondta Gábor. Természetesen a platformon tett vállalás teljesítést is nyomonkövetik, de itt eddig nem tapasztaltak problémát. Minden projekt sikere, további élete fontos a csapatnak, hiszen ez ugyanúgy emeli a platform értékét, így a későbbiekben sem zárkóznak el attól, hogy tanácsokat adjanak vagy kapcsolatrendszeren keresztül segítsék a projekteket. Egy projekt, ötletgazda már a Brancs közösség tagja lesz, akár sikeres a kampány akár nem.