MTI • 2022. november 11. 19:32
Immár a tizedik egymást követő évben lett az Apple a világ legértékesebb márkája az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában. A 100 vállalatot rangsoroló "Best Global Brands" globális márkarangsorban a cég márkaértéke 482,2 milliárd dollár, 18 százalékkal több a tavalyinál. A lista második helyén a Microsoft áll, márkaértéke 32 százalékkal 278,3 milliárd dollárra nőtt. A harmadik helyezett Amazon márkaértéke 10 százalékkal 274,8 milliárd dollárra emelkedett. A negyedik a Google, amelynek értéke 28 százalékkal 251,75 milliárd dollárra emelkedett, az ötödik pedig a Samsung, 17 százalékos növekedéssel 77,7 milliárd dollárra.
A hatodik helyezett a Toyota 10 százalékos márkaérték növekedéssel 59,8 milliárd dollárra, a hetedik a Coca-Cola, amelynek a márkaértéke tavalyhoz hasonlóan idén is 57,5 milliárd dollár. A listán a nyolcadik a Mercedes-Benz 10 százalékos értéknövekedéssel 56,1 milliárd dollárra, a kilencedik a Disney 14 százalékos növekedéssel 50,3 milliárd dollárra. A tízes listát a Nike zárja, amelynek a márkaértéke 18 százalékkal 50,3 milliárd dollárra emelkedett. A McDonald's kiesett a top 10-ből, márkaértéke 6 százalékkal 48,65 milliárd dollárra nőtt. Ezzel egy időben a Nike először került be a legjobb tíz közé.
A top 100 márka összértékének 53 százalékát adta a lista első tíz helyezettje. A top 100 márka összértéke 3088 milliárd dollárra nőtt a tavalyi 2667 milliárd dollárról, azaz 16 százalékkal emelkedett, az Interbrand-mutató először haladta meg a 3 ezer milliárd dollárt. A legjelentősebb értéknövekedést a Microsoft, a Tesla és a Chanel márkák mutatták, mindegyik 32 százalékkal drágult.
A top 100 idén három résztvevővel bővült: Airbnb (54. hely), Red Bull (64. hely) és Xiaomi (84. hely). Ugyanakkor az Uber, a Zoom és a John Deere lekerült a listáról. A rangsor első közzétételekor, 2001-ben a top 100 márka összértéke 988 milliárd dollár volt, az összeg azóta mintegy háromszorosára nőtt.