Pénzcentrum • 2022. június 27. 18:01
Az alig egy hónapja indult első hazai közösségi piactéren már meg is vannak az első sikeres projektek: egy nemzetközi kiugrás előtt álló magyar találmány, amely újrahasznosított PET palackokból készít nyomtatószálat, és az első hazai felnőtt szörp, amely az áfonyás íz mellé alkoholos “cselt” is bevet.
A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a jutalom alapú közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és május második felében megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legfrissebb innovációit, termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg, azaz az első vásárlóknak köszönhetően tud piacra lépni az adott vállalkozás vagy projekt.
A közösségi finanszírozási oldalon a “celeb-Cápák” helyett maguk a Brancsközösség.hu honlapra látogató vásárlók szavaztak például bizalmat a 3D nyomtató alapanyag újrahasznosításnak, a magyar egyetemisták által kifejlesztett, nemzetközi kiugrás előtt álló Refilamer gépnek. Mellettük az első hazai felnőtt szörp új ízének gyártási költségeire is összejött a közösségi finanszírozás, így akár már az is az idei nyári buliszezon sztárja lehet.
A kampányok még két hétig futnak - s mivel esetükben már összegyűlt a megvalósításhoz szükséges összeg 100%-a, így biztosan teljesülnek is-, így a hátralévő néhány napban még beszálló vásárlók is garantáltan az elsők között kapják meg ezeket a termékeket. Sőt, ezeken kívül is több olyan kampány is van, amelyek napokon belül elérheti céljukat a platformon.
A Refilamer hazai fejlesztésű innováció lényege, hogy az egyre népszerűbb 3D nyomtatók – Magyarországon is már 10 ezres nagyságrendű a használata – alapanyaga, a filament nagyon drága. Ehhez Kiri Hunor és mérnök-egyetemista csapata egy PET-palackból filamentet gyártó gépet fejlesztettek ki, amelyre már a Szilícium-völgyben is felkapták a fejüket. A gép több mint 90%-kal csökkenti az alapanyag előállítási költségét, sőt a környezettudatosság sem elhanyagolható szempont. A projektet a Brancson előfinanszírozó első 30-40 tudatos vásárló pedig elsőként jut hozzá már idén ősszel a termékhez.
A Cseles alkoholos szörp szintén hazai fiatalok találmánya, az első hazai felnőtt szörp áfonyás első adagjának legyártását az íz első közel 150 vásárlója tette lehetővé. A vegyészmérnök Marton Bálint és a gépészmérnök Varga Dávid már a kampány lezárultát követően, még a nyár folyamán kiszállítják a különleges nedűt az első szerencsés vásárlóknak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Hogyan működik a közösségi finanszírozás?
Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal - azaz a közösség erejével - gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét. A Brancs közösséghez bárki csatlakozhat ötletgazdaként vagy vásárlóként is. A platform a profitra épülő projektek mellett jótékony célokat is támogat, így van lehetőség arra is, hogy fontos társadalmi ügyek kapjanak nagyobb visszhangot.
A projektek vásárlói biztonságban érezhetik magukat, hiszen a külföldi minta szerint alkalmazott “mindent vagy semmit” elv alapján egy kampány csak abban az esetben tekinthető sikeresnek, ha az adott kampány időszakon belül elérte a kitűzött célösszeget. Ha ez nem teljesül, a vásárlók visszakapják a befizetett összeget, de dönthetnek akár úgy is, hogy ezzel egy másik kampányt támogatnak.