HelloVidék • 2020. december 8. 08:15
A karácsony elmaradhatatlan kelléke a szaloncukor, viszont az elmúlt években a szaloncukor trend is nagyon megváltozott: míg korábban az árakon volt nagyobb hangsúly, addig mostanra egyre fontosabbak az ízek, a csomagolás és az összetétel. Mi most a magyarok kedvenc íze? Mire számítanak idén a szaloncukorgyártók?
"Az előző válság (2007-2010) után az olcsó, lédig termék fogyott a legjobban, majd fokozatosan nőtt a kereslet a színes, zacskós, dobozos, díszcsomagolású termékek iránt is. Az árolló is egyre jobban nyílt, új márkák épültek (Stühmer, Vadász, stb.), de az olcsó, első áras szaloncukor is stabilan tartja magát a Milkával együtt. Ma már van vegán, paleo, up-date, minden mentes, krémmel töltött, retro, "kézműves", stb." - mondta el Lohn Miklós a Glória Szaloncukor képviseletében a HelloVidék kérdéseire.
- emelte ki a Szamos Marcipán Édesipari Termelő és Kiskereskedelmi Kft. operatív igazgatója Syrjännen-Barkóczy Eleonóra, aki azt is elmondta: ma már sokan a szaloncukor külső megjelenése alapján választanak piros vagy arany színű csomagolást, a többség azonban a minőséget tartja szem előtt.
A teljes interjú a magyar szaloncukorgyártókkal a HelloVidék oldalán olvasható.