Pénzcentrum • 2020. szeptember 10. 05:00
A program különleges funkcióval is rendelkezik.
Kifejezetten a kisvállalkozások részére fejlesztett online számlázóprogramot a Budapest Bank csoport. A Budapest Pénzügyi Asszisztens azon túl, hogy számos terhet levesz a cégvezetők válláról, a szeptember 30-án lejáró szankciómentes időszak után a NAV bejelentési kötelezettség teljesítésében is segít. Az alkalmazás ráadásul olyat is tud, amit csak nagyon kevesen a piacon: a legtöbb számlázóval ellentétben Budapest Bankos ügyfélként fizetési tranzakció is indítható lesz a programban, illetve real-time nyomon követhető a számlák fizetettségének státusza is, így a vállalat cash-flow-ja is folyamatosan szemmel tarthatóvá válik.
A Budapest Bank csoport hazai kis- és középvállalatok körében végzett felmérésének adataiból kiderült, hogy a cégvezetők mindennapi tevékenységének 60 százalékát az operatív feladatok irányítása foglalja le, ennek felében pedig adminisztrációs, pénzügyi és számlázási teendőkkel foglalkoznak. Ezen felül már arra is figyelnie kell a vállalatvezetőknek, hogy ne felejtsék el számláikat a NAV felé továbbítani, hiszen a kötelező adatszolgáltatás júliusi bevezetése utáni türelmi időszak 2020. szeptember 30-án lejár, és az a vállalkozás, amely nem tesz eleget kötelezettségének, büntetést kaphat. Ennek elkerülése a Budapest Pénzügyi Asszisztens használatával lehet a legegyszerűbb és leghatékonyabb, hiszen a program - aktiválás után - a kiállított számlákat automatikusan elküldi az adóhatóságnak.
A Budapest Pénzügyi Asszisztens nem csak számlakiállításra és -küldésre alkalmas, hanem Budapest Bankos ügyfélként fizetési tranzakció is indítható lesz a programban, illetve real-time nyomon követhető a számlák fizetettségének státusza is. Mivel minden számla és a hozzájuk tartozó tranzakciós státusz is egy helyen van, a vállalat cash-flow-ja is folyamatosan szemmel tarthatóvá válik. A Budapest Pénzügyi Asszisztens a könyvelők számára is külön funkciókkal rendelkezik, mindennapi munkájukat és a számlaösszesítést is jelentősen megkönnyíti, ezzel pedig idő, és természetesen költség is megtakarítható.
A Budapest Pénzügyi Asszisztenst minden hazai vállalkozás díjmentesen, egy egyszerű online regisztráció után veheti igénybe, Budapest Bank ügyfélként pedig később a bankszámla is beköthető lesz a számlázórendszerbe. A szolgáltatás az elkövetkezendő hónapokban folyamatosan újabb fejlesztéseket kap, többek között elérhető lesz mobilapplikáció formájában is.
* A Budapest Pénzügyi Asszisztens szolgáltatást a Budapest Eszközfinanszírozó Zrt. biztosítja.
(X)