Mi az a Webes Ügysegéd? Így segít a Webes Ügysegéd egyéni vállalkozás ügyintézésében

Pénzcentrum2020. augusztus 28. 19:06

A Webes Ügysegéd egyéni vállalkozás esetén nagy előny: a Webes ügysegéd kata és más adózás esetében is utat mutat, így a Webes Ügysegéd egyéni vállalkozó számára fontos segítség. Tudd meg, hogyan működik a Webes Ugyseged és hogy hogyan történik a hivatalos ügyintézés a szolgáltatás igénybevételével!

A modern világ közigazgatási hálózata egyre bonyolultabb rendszereket hoz létre mind az adózás, mind a személyi ügyintézés körében, amelyben sokszor hajlamosak vagyunk elveszni. Nem is csoda, hiszen, ha pénzügyekről és hivatalos ügyintézésről van szó, hirtelen nem is tudjuk, abban a pillanatban kihez forduljunk. Jogi kérdésben keressünk meg egy ügyvédet? Nem tudjuk pontosan, hogy s mint zajlik az adózás, ha egyéni vállalkozók vagyunk, vagy egyszerűen csak be akarjuk jelenteni egy gépjármű tulajdonosváltását?

A válasz a Webes Ügysegéd, ami azért jött létre, hogy megkönnyítse az átlagember mindennapjait a hivatalos ügyek intézésével kapcsolatban, ám sajnos a legtöbben nem veszik igénybe ezt a segítséget, sőt, talán a létezéséről sem tudnak. Cikkünkben kifejtjük, mi az a Webes Ügysegéd és milyen ügyek intézését bonyolíthatjuk le rajta keresztül, illetve a Webes Ügysegéd egyéni vállalkozás esetén hogyan segít adózási kérdésekben.

Mi az a Webes Ügysegéd?

A Webes Ügysegéd (vebes ügysegéd) nem meglepő módon egy weboldal, amelyet az államigazgatás üzemeltet 2015 óta. A Webes Ügysegéd használata egyelőre nem elég elterjedt, habár mindenki számára egyszerűen elérhető és nagyban megkönnyíti az életünket. Ahelyett, hogy mindennapi ügyintézési problémáinkkal a jogászokhoz vagy a könyvelőkhöz fordulnánk, érdemes kipróbálnunk! 

Így azonosítja a magánszemélyt a KAÜ

A KAÜ, másnéven Központi Azonosítási Ügynök egy teljeskörű azonosítási szolgáltatás, amely szabályzott elektronikus körülmények között zajlik: azonosítja a szolgáltatás igénybe vevőjét, az igényeket pedig továbbítja az intézmények felé. Ma ügyintézés már nem csak Ügyfélkapun keresztül történik, akár telefonon keresztül is elvégezhetjük, ám, ha maradni szeretnénk a személyes ügyintézésnél, forduljunk a helyi Okmányirodához.

Milyen ügyeket intézhetünk el a Webes Ügysegéd segítségével?

  • Erkölcsi bizonyítvány lekérése:

A hatósági erkölcsi bizonyítvány igénylése, a hiteles kiadás ellenőrzése és bűnügyi nyilvántartási adatokkal kapcsolatos tájékoztatás.

  • Gépjármű-ügyintézés:

Gépjármű tulajdonosváltás bejelentése, a jármű ideiglenes forgalomból való kivonása és a kivonás meghosszabbítása, ideiglenes kivonásból való visszahelyeztetése, gépjárműadat-lekérdezés és törzskönyvpótlás.

  • Útlevél-ügyintézés:

A Webes Ügysegéd használatával bejelenthetjük a magánútlevél és a (hajós) szolgálati útlevél elvesztését, ellopását, bármilyen okból történt megsemmisülését és rajta keresztül igényelhetünk újat is. Ide tartozik még a második magánútlevél kiállítási kérelem és a meglévő útlevéligénylési vagy pótlási folyamat gyorsítása (gyorsított eljárásban történő okmánykiállítás).

  • Külföldi letelepedés és külföldi lakcímváltoztatás:

Magyar állampolgárok esetében külföldi letelepedési szándék bejelentése és a magyar állampolgárok külföldi lakóhelyváltozásának bejelentése.

  • Anyakönyvi kivonat-kiállítás:

Születési és házassági anyakönyvi kivonatok.

  • Szállásadói ügyek intézése:

Szállásadói nyilatkozat a hozzájárulás módjáról, előzetes hozzájárulás bejelentése és szállásadói értesülési szolgáltatás.

  • Tájékoztatás a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban tárolt saját adatainkról:

A Webes Ügysegéd segítségével elektronikus úton terjeszthetünk elő ilyen kérelmet.

  • Egyéni vállalkozás Webes Ügysegéd ügyintézés

Egyéni vállalkozói tevékenység megkérdezése, adatváltozások bejelentése, egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetése és szüneteltetés utáni folytatása, egyéni vállalkozói tevékenység végleges megszüntetése, hatósági bizonyítvány igénylése egyéni vállalkozásról. A Webes Ügysegéd segít egyéni vállalkozói igazolványt igényelni és rajta keresztül kell jelenteni a vállalkozói igazolvánnyal kapcsolatos eseményeket is.

  • SZL adatletiltás és SZL adatletiltás visszavonása:

Minden személyiadat és lakcímnyilvántartási adattal kapcsolatos letiltás és a tiltások feloldása. Hivatalos adatok megváltozásának jelentése, személyazonosító igazolvány érvénytelenítése.

  • Parkolási igazolvány ügyintézése:

Magánszemélyek részére kiadott parkolási igazolványok pótlása, cseréje.

  • Okmánystátusz-lekérdezés.
  • Okmányérvényesség-ellenőrzés:

Tájékoztatás személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolványok nyilvántartásából (Okmányérvényesség ellenőrzése).

  • Értesítési címmel kapcsolatos ügyintézés:

Értesítési cím bejelentése, módosítása, megújítása, törlése, a bejelentés előzetes tiltása, az előzetes tiltás visszavonása. Bejelentéshez kapcsolódó nyilatkozat megtétele, módosítása, visszavonása, értesítési csomag létrehozása és visszavonása.

A Webes Ügysegéd ügyintézési menete

  • KAÜ-n keresztül való bejelentkezés (Ügyfélkapun vagy telefonon).
  • Személyes adatok megadása.
  • Kérelem leadása: a Webes Ügysegéd opcióiból válasszuk ki, milyen ügyet szeretnénk elintézni.
  • Elektronikus fizetés (ha díjköteles az eljárás) bakkártyával, banki átutalással.
  • Kérelem benyújtása: ekkortól kezdődik meg az ügyintézés.
  • Kérelem státusz-változása, amit a Webes Ügysegéd visszaigazol.

Egyéni vállalkozás indítása Webes Ügysegéd használatával

A Webes Ügysegéd egyéni vállalkozás indítása kapcsán is segítséget nyújt, ugyanis a Webes Ügysegéd Ügyfélkapu bejelentkezést követően minden magyar állampolgár rendelkezésére áll – ahogy fent is írtuk, a Webes Ügysegéd szolgáltatás általánosan elérhető bármilyen hivatalos ügyintézés kapcsán. Ugyanígy a Webes Ügysegéd egyéni vállalkozás megszüntetése esetén is segít a tájékozódásban. Az egyéni vállalkozás indítása kapcsán ebben a cikkben írtunk bővebben.

Címkék:
parkolás, útlevél, ügyintézés, egyéni vállalkozó, személyi igazolvány, lakcímkártya, tulajdonosváltás,