Pénzcentrum • 2020. január 15. 13:30
Az Audi Hungaria a számos kihívás ellenére kiemelkedő termelési eredménnyel zárta a 2019-es évet. A Q3 és a Q3 Sportback népszerűségének köszönhetően Győrben több jármű gördült le a gyártószalagról, mint korábban bármikor. Közben a motorgyártás is nagy lendülettel folyt, a belsőégésű motorok mellett a sorozatgyártás megkezdése után egy évvel már több mint 90 ezer elektromos motort állítottak elő a hazai üzemben.
A győri Audi-gyár 1 968 742 motort, köztük 1 370 316 benzin-, 508 059 dízel, valamint 90 367 elektromos motort gyártott le 2019-ben. Ez nagyjából ugyanannyi, mint a 2018-as adat, ám mostanra közel 5 százalékos részarányt tettek ki az elektromotorok, amelyek jóval egyszerűbb, olcsóbb berendezések a belsőégésű motorokhoz képest.
A motorgyártás darabszámai az alábbiak szerint alakultak: a vállalat 99 789 háromhengeres- és 983 893 négyhengeres Otto-motort gyártott, köztük a 2,0 literes négyhengeres benzinmotort, amelyet az "Év Nemzetközi Motorjának“ választottak. Emellett az Audi Hungariánál 331 727 négyhengeres dízelmotor készült. A legendás öthengeres Otto-motorból az elmúlt évben 14 927 darabot gyártottak. A hathengeres motorokból 267 105 Otto- és 168 996 dízel, továbbá 11 938 nyolc- és tízhengeres motor készült az Audi Hungariánál. 2018 óta a vállalat elektromos motorokat is gyárt, arányuk jelentősen nőtt az elmúlt évben. Összesen 90 367 e-motor készült Győrben 2019-ben - írja a Portfolio.
Az Audi Q3 volt a legmagasabb darabszámban gyártott modell, amelyből 120 230 készült. Az Audi TT modellekből 11 791 Coupé-t és 3 208 Roadstert gyártottak Győrben. 2019-ben 7 302 Audi A3 Cabriolet hagyta el a gyártócsarnokot, valamint 6 986 A3 Limousine, amelyet március óta Ingolstadttal közösen gyárt a vállalat. Az Audi Q3 Sportback sorozatgyártását nyáron kezdte meg a vállalat, év végéig 15 300 darab készült a legújabb győri modellből.