Világgazdaság • 2019. október 12. 11:31
Jövő évtől újfajta motorokkal gyártja autóit a Suzuki az esztergomi gyárban: ezentúl csak hibridek fognak legördülni a szalagról. Az új uniós előírásoknak akarnak megfelelni.
A jövő évtől hibrid motorokkal gyártja két legnépszerűbb járművét a Suzuki az esztergomi gyárában, ezzel csökkentve a jelenlegi 109 gramm/kilométer szén-dioxid-kibocsátását, és eleget téve az Európai Unió által megszabott elvárásoknak - írja a Világgazdaság. Az unió korábban úgy határozott: a gyártóknak 2020-ra új autóik szén-dioxid-kibocsátását 90,3 grammra kell csökkenteniük kilométerenként, míg 2030-ra újabb 37,5 százalékkal kell mérsékelniük ezt az arányt.
A Suzuki a hazai paradigmaváltását nem a fogyasztók körében megfogalmazódó igények alapján viszi végbe. Ezt bizonyítja a vállalat nemrégen készült felmérése is, amely rávilágított arra, hogy sok vásárlónak fogalma sincs mit takar pontosan a hibrid meghajtás kifejezés - hívta fel a figyelmet Hársfalvi János, a Magyar Suzuki Zrt. marketingvezetője. A kutatásból kiderült, hogy vannak, akik azt gondolják, hogy a hibridek egyet jelentenek az elektromos autókkal, és számos negatív hiedelmet is társítanak hozzájuk. A megkérdezetteknek ugyanakkor szinte egyáltalán nem volt tapasztalatuk az ilyen motorokkal kapcsolatban, ennek ellenére a kétharmaduk hajlandó lenne többet fizetni érte.
Ne szalaszd el a lehetőséget! Autóhitelt kalkulátorunkban megtalálhatod a legjobb finanszírozást!
Ez akár jó hír is lehet a gyártónak, hiszen a magyarok körében jelenleg a legkedveltebb márka a Suzuki. Ahogyan azt Tóth Péter, a Magyar Suzuki Zrt. értékesítési igazgatója kifejtette, a szokatlanul nagy szeptemberi visszaesés ellenére sikerült az összes nagy autógyártó értékesítési adatait túlszárnyalniuk, idén január és szeptember között összesen 20 391 járművet értékesítettek, a piaci részesedésük pedig 17 százalékra nőtt. Ezzel a Suzuki maga mögé utasította a Fordot (10 342 darabos értékesítés), az Opelt (9446 darabos értékesítés), valamint a Skodát (9133 darabos értékesítés).
Megdrágulnak az új kocsik Európában
Januártól drasztikus válzotásra kell készülni az autópiacon az új EU-s rendelet miatt. A Pénzcentrumnak korábban nyilatkozott Várkonyi Gábor autópiaci szakértő, aki szerint jelentősen meg fognak drágulni az új kocsik a kvóta miatt. Aki új autót akarna venni az elkövetkező 1-2 évben, annak nincs sok ideje hezitálni: a szakember szerint csak
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A kicsi, olcsó, egyszerű modellek el fognak tűnni a kínálatból, így pedig pont, hogy az árérzékenyebb vásárlócsoportot érinthetnek fájdalmasan az EU-s szabályok - hiszen a fenti modellekbe nagyon drága lenne beszerelni a kvóta betartásához szükséges technológiát.
- vélte a szakember.