HelloVidék • 2019. június 24. 08:15
Bár a magyar kis- és középvállalkozások fele szerint nem fontos a digitalizáció, és mintegy 72 százaléka nem hajtott végre informatikai fejlesztést az elmúlt két évben a T-Systems Magyarország hazai kis- és középvállalkozásokra fókuszáló, reprezentatív kutatása szerint. A Hello Biznisz pécsi meetupjára több mint ötvenen regisztráltak, elsősorban baranyai és megyeszékhelyen működő vállalkozók, de olyanok is, akik régóta dédelgetik magukban egy vállalkozás alapításának gondolatát. Ők is saját bőrükön tapasztalhatták, hogy a digitális fejlesztések komoly versenyelőnyt jelenthetnek.
Versenyelőny a digitális fejlődés és a kis- és középvállalkozások (KKV szektor) számára is. A vállalkozók a jelen trendek szerint csak a mindennapi adminisztráció és a technikai komplexitás csökkentésével nyerhetnek időt, amihez nem árt releváns megoldásokat keresni. A Hello Biznisz pécsi meetupján több választ is kaphattak a résztvevők a hatékonyabb munkavégzés, az aktuális digitális trendek vagy épp a versenyképesség javítása és a digitális trendek tudatosabb használata témákban. A témába vágó előadások és az inspiráló kerekasztal-beszélgetésről a HelloVidék tudósított.
- mondta el Fejes Zoltán, a T-Systems kis- és középvállalati megoldásokért felelős vezérigazgató-helyettese. A pécsihez hasonló találkozókon a vállalkozók választ kaptak a mindennapi adminisztráció és a technikai komplexitás csökkentésének lehetőségeire is. Megtudták, hogyan nyerhetnek időt vállalkozóként azzal, hogy releváns és praktikus megoldásokat kapnak. A mintegy nyolcszáz magyarországi kis- és középvállalkozások vezetőivel készített kutatás szerint a digitalizáció alacsony szintjére utal az is, hogy a kkv-k a számláikat még mindig nyomtatják és papír formájában iktatják, a teljesen papírmentes számlatárolás mindössze 7-8 százalékos.
- tette hozzá a szakember. A kutatás másik fontos megállapítása az, hogy a vállalatvezetők a digitalizációt az üzlet- és ügyfélszerzéshez képest sokadrangú kérdésnek tartják. Fontosság tekintetében emellett hátrasorolódik az ügyfélélmény javítása és a termékfejlesztés is. Csak minden negyedik vállalkozás költött az elmúlt egy évben informatikai fejlesztésre, a megkérdezett vezetők egyharmada szerint a felmerülő IT-problémákat elegendő utólag kezelni. A tapasztalatok szerint egyelőre óriási a szakadék a személyes és a szakmai használat között.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)