Pénzcentrum • 2019. május 1. 12:00
A badacsonyi régió már nem csak nyáron vonzza a turistákat. Hosszú út vezetett ideáig, és a Hotel Bonvino Wine&Spa ügyvezető igazgatója szerint továbbra is rengeteg fejlesztésre volna szükség. A környékbeli vállalkozásoknak komoly kihívásokkal kell szembenézniük: az egyik legégetőbb probléma a munkaerőhiány. Az OTP Business Nagykövet Programban részt vevő Török Péterrel beszélgettünk.
Alig találni olyan iparágat Magyarországon, ahol nincs munkaerőhiány, mindebben a turizmus-vendéglátás is kiemelten érintett.
- mondta a Portfolio-nak Török Péter, a Hotel Bonvino Wine & Spa ügyvezető igazgatója. A szálloda 2011 nyarán nyitotta meg kapuit Badacsony központjában, 40 fős személyzettel. Most a nyári szezonban körülbelül 65 embert foglalkoztatnak.
- jegyezte meg, hozzátéve, új munkaerőt is könnyebb találni, ha a náluk dolgozók elégedettek, mivel így más, munkát kereső ismerőseiknek is ajánlhatják a helyet.
Nem álom az egész éves balatoni szezon
A Hotel Bonvino Wine & Spa volt az első szálloda a badacsonyi régióban, amely a borturizmus köré épült és egész éves nyitva tartást tervezett. 2011-2012 telén, ha egy vendég afelől érdeklődött, mit tud csinálni a környéken a hotel kínálta lehetőségeken kívül, nem igazán volt erre válaszuk. Az utóbbi években azonban a környékbeli vendéglátóhelyek összefogtak és egyre többen vannak nyitva egész évben.
Török Péter azt mondta, a főszezont tekintve a bor és a szüreti mulatság miatt szerencsés helyzetben vannak, az nagyjából szeptember végéig - október közepéig tart. A legküzdelmesebb időszak a novembertől márciusig tartó periódus. A hétvégék akkor is hamar betelnek, a kihívás, hogy a vendégeket hétköznapokon is a szállodába csábítsák.
Tavaly épp ezért több környékbeli vendéglátóhely - köztük a Bonvino - elindította a Gasztrohegy programsorozatot, melynek célja, hogy a főszezonon kívül is aktív programokkal várják a vendégeket. Mivel a Badacsony viszonylag messze van a fővárostól, és nehezebben közelíthető meg tömegközlekedéssel, mint Balatonfüred, vagy Csopak, a helyiek bármilyen közlekedésfejlesztésnek örülnének.
Hasonló problémák, különböző megoldások
Arra a kérdésre, hogy miért jelentkeztek az OTP Business által, csaknem 50 vállalkozóval, tavaly elindított Nagykövet Programra, Török Péter azt válaszolta, a kapcsolatépítés volt az elsődleges cél.
- mondta. A pénzintézettel egyébként a szálloda a nyitásuk óta együtt dolgozik, és mivel a szállodaipar a jövőben is rendkívül tőkeigényes ágazat lesz, ezért várhatóan sokáig támaszkodnak még a bank segítségére. Hajdú Erika, a cég banki kapcsolattartója arról beszélt, az utóbbi időben a helyi vállalkozások esetén megnőtt a hiteligény, sokan terveznek fejlesztéseket, ami összefügg az idegenforgalmi ágazat növekedésével.
- tette hozzá Hajdú Erika.